در ستاد پیشگیری و فرماندهی پاسخگویی به مدیریت بحران استان:

استاندار زنجان: زنجان در مقاوم سازی مسکن محرومان، استان برتر است

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۳:۴۴:۲۵
کد خبر: ۱۱۱۹۶۱۱
استاندار زنجان: زنجان در مقاوم سازی مسکن محرومان، استان برتر است
استاندار زنجان گفت: از 3 ماه گذشته که مقاوم سازی واحدهای مسکن محرومان آغاز شده این اقدام 55 درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  فتح الله حقیقی در ستاد پیشگیری و فرماندهی پاسخگویی به مدیریت بحران استان گفت: سهمیه ابلاغی برای مقاوم سازی منازل روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، حدود 5 هزار واحد بود که از این میزان، سهمیه 3 هزار و650 واحد ابلاغ شده و با تلاش بنیاد مسکن استان 68 درصد این واحدها در مرحله انعقاد قرار داد است.

وی همچنین به مقاوم سازی مسکن محرومان در روستاها اشاره کرد و گفت: در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان، طرح مقاوم سازی این واحدها آغاز شد و در مدت 3 ماه 55 درصد پیشرفت در اجرا داشته است.

هزار و سه واحد دیگر نیز شناسایی شده که استاندار زنجان از مدیرکل بنیاد مسکن استان خواست در نامه ای از رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم برای بازسازی این واحدها را درخواست نماید.

در استان زنجان از مجموع 92هزار و 678 واحد مسکن روستایی، 53 درصد آن مقاوم سازی شده است.

در ادامه این جلسه مدیر کل هواشناسی استان گزارشی از میزان و وضعیت بارندگی ها در استان ارائه کرد که طبق گزارش ها از ابتدای مهرماه تا 15دی 103 میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با بلند مدت 4 درصد افزایش دارد و در روزهای ماه های باقیمانده سال بارش های نرمال در استان روی خواهد داد.

در ستاد پیشگیری و فرماندهی پاسخگویی به مدیریت بحران استان از گواهی عضویت ستاد و مدیریت بحران شهرداری زنجان در کمپین شهرهای تاب آور جهان رونمایی شد.

استاندار زنجان با قدردانی از خدمات شهری برای این منظور گفت: تاب آوری یعنی شهری سالم داشتن و باید بتوان در شهر پیش بینی ها را بهنگام انجام داد و با آینده نگری در برابر حوادث، پاسخگویی منطقی و به موقع داشت.

مقام عالی استان به ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در مدیریت بحران نیز تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت دانشگاهها و موسسات پژوهشی استان در زمینه تهیه این بانک اطلاعاتی استفاده کرد چراکه مراکز علمی استان توان انجام این مهم را دارند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز