مدیران دستگاه های مجری توزیع انرژی برق و گاز:

شهرهای موفق در کاهش مصرف انرژی برق در کشور تشویق می شوند

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۴:۰۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۲۰۲۶۴
شهرهای موفق در کاهش مصرف انرژی برق در کشور تشویق می شوند
مهندس علیزاده مدیرعامل توزیع برق زنجان و مهندس احمدلو مدیرعامل گاز زنجان جداگانه گزارشی در خصوص وضعیت مصرف انرژی برق و گاز نسبت به زمان مشابه سال قبل، اقدامات صورت گرفته و راهکارهایی جهت کاهش مصرف انرژی ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جلسه شورای اطلاع رسانی استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ، مدیران دستگاه های مجری توزیع انرژی برق و گاز، مدیرکل ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه در محل استانداری زنجان با موضوع مدیریت مصرف برق و گاز زمستان برگزار شد.به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان،در جلسه مدیریت مصرف برق و گاز در استان زنجان با حضورمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیران عامل شرکت توزیع نیروی برق و شرکت گاز در محل استانداری زنجان بر اطلاع رسانی گسترده در حوزه ترویج فرهنگ صحیح مصرف انرژی و کاهش 10 درصدی مصارف برق و گاز تأکید شد.
جلسه یاد شده به دنبال نشست های مدیریت مصرف انرژی در زمستان با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی، که با آغاز فصل زمستان برگزار شده بود، به منظور اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم فهیم استان زنجان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
در این جلسه مهندس علیزاده مدیرعامل توزیع برق زنجان و مهندس احمدلو مدیرعامل گاز زنجان جداگانه گزارشی در خصوص وضعیت مصرف انرژی  برق و گاز نسبت به زمان مشابه سال قبل، اقدامات صورت گرفته و راهکارهایی جهت کاهش مصرف انرژی ارائه دادند.
مدیرعامل توزیع برق زنجان افزود: با توجه به کاهش دما در فصل زمستان و افزایش مصرف سوخت گازی در سراسر کشور، در راستای اقدامات پیشگیرانه صنعت برق برای کمک به صنعت گاز، با هدف کاهش مصرف گاز نیروگاهی ،این شرکت با اقداماتی نظیر کاهش روشنایی معابر، بزرگراه ها، پارک ها سعی در کاهش مصرف انرژی برق و گاز دارد.
وی با اشاره به تاثیر مستقیم مصرف برق برروند مصرفی گازافزود: روزانه 600 میلیون متر مکعب گاز و 300 میلیون کیلووات ساعت مصرف برق در بخش های خانگی و تجاری را شاهد هستیم .این درحالیست که اگر مشترکین، تنها 10 درصد در مصرف انرژی (برق و گاز) صرفه جویی کنند، 70 میلیون مترمکعب از مصرف گاز طبیعی کشور کاهش می یابد.
علیزاده تاکید کرد: صنعت برق از لحاظ ظرفیت نیروگاهی، محدودیتی در تولید برق ندارد و تمام تلاش این صنعت در جهت همکاری با صنعت گاز کشور است. 
وی نوید تخصیص بسته های تشویقی ارزنده به شهرهایی که در مدت فصل زمستان، کاهش مصرف برق حداقل 10 درصد را داشته باشند خبر داد و تصریح کرد: طبق اعلام شرکت مادر تخصصی توانیر با رصد پایش بار مصرفی شهرهای کل کشور و هماهنگی با استانداری و فرمانداری هر استان و شهرستان در صورتی که همکاری خوبی با صنعت برق داشته باشند برحسب نیاز اعلامی مسئولان و نمایندگان هر منطقه جوایز بسیار ارزنده ای اهدا خواهد شد. 

دکتر مرادی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ضمن تشکر از تدابیر و اقدامات شایسته مدیران دستگاه های مجری توزیع انرژی برق و گاز با تاکید بر اطلاع رسانی و آگاه سازی مناسب جامعه توسط اصحاب رسانه ادامه  داد:  ادارات استان باید مدیریت مصرف انرژی و کاهش 50 درصد مصرف انرژی برق و گاز را در دستور کار خود قرار دهند و از طریق کاهش روشنایی سالن ها و اتاق ها در درون اداره تا روشنایی محوطه بیرونی، و اقدامات خلاقانه به صنعت گاز کشور کمک کنند.
دکتر مرادی تاکید کرد: مشوق های ارزنده ای، مخصوص شهرهایی که کاهش مصرف چشمگیری ( حدود 10 درصد) داشته باشند در نظر گرفته شده، وانشالله استان زنجان با همکاری مردم فهیم استان و همین طور مدیران اجرایی ادارات علاوه بر کمک به صنعت انرژی کشور، از مشوق های در نظر گرفته شده بهره مند می شود.

 

 

نظر شما