استاندار زنجان در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس گفت:

افرادی که آزمایش کرونای آنها مثبت است باید قرنطینه شوند

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۳:۴۱:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۹۳۷۴
افرادی که آزمایش کرونای آنها مثبت است باید قرنطینه شوند
استاندار زنجان گفت: دورهمی های این روزها خطرناک‌تر از ماه‌های قبل است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح اله  حقیقی در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس گفت: افرادی که ماسک نمی زنند به لحاظ شرعی مسئولند و باید بدانیم رنگ و وضعیت شهرستان‌ها در حال تغییر است.

وی تاکید کرد: اگر در مناطقی شیوع کرونا مشاهده شد بلافاصله باید اقدامات قرنطینه‌ای و آزمایش‌های سریع انجام شود تا بتوان بیماری را در همان نقطه مهار شود.

استاندار زنجان معاونان خود را مامور کرد تا در شهرستان‌های ابهر، خرمدره و طارم مستقر شوند و تدابیر لازم اندیشیده شده و فرماندار موظف به اجرای این تدابیر است.

مقام عالی استان همچنین از فرمانداران خواست به دقت مسافران ورودی به شهرستان را رصد کنند و بدانیم در این شرایط استان و همسایگی با برخی از استان‌ها که شرایط مناسبی ندارند، زنگ خطری برای ماست.

او با قدردانی از اجرای طرح شهید سلیمانی در استان بر استمرار هر چه بهتر آن تاکید کرد و افزود: باید زمینه برای انجام تست‌ها هرچه بیشتر فراهم شود تا بتوانیم بموقع بیماری را کنترل کنیم.

استاندار زنجان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات را یاد آوری کرد و خواستار نظارت هر چه بیشتر بر این امور در دستگاه‌های اجرایی شد.

وی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را موظف کرد هر مهمانی که به استان وارد می شود و قصد اقامت دارند را مکلف به انجام تست پی سی آر  نموده و ۷۲ ساعت قبل آنها را استعلام نماید و سپس اجازه اقامت دراستان را بدهد.

استاندار زنجان گفت: هر زمان دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شده کنترل بیماری نتیجه داده و برعکس عدم توجه به شیوه‌نامه‌ها باعث طغیان بیماری شده و آمارها نشان می دهد در برخی مناطق استان مردم کرونا ویروس را سهل گرفته اند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان خاطر نشان کرد: امروز کرونای جهش یافته موضوع اصلی و نگران کننده‌ای است، چرا که در این نوع بیماری افراد بین ۵ تا ۱۷ سال مبتلا می شوند و ۱۷ درصد مبتلایان کسانی هستند که زیر ۲۵ سال سن داشته اند.

استاندار زنجان تاکید دارد: کرونای جهش یافته تفاوتی بین کودک و بزرگسال قائل نیست و شدت سرایت آن بسیار بالاست.

حقیقی یادآور شد: دو هفته آینده برای مقابله با ویروس جهش یافته کرونا، روزهای بسیار حساس و حیاتی است و این امر نیازمند همراهی همه مردم و مسئولان است.

 

نظر شما