استاندار زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان:

۹۳ درصد مدارس روستایی زنجان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۳:۰۲:۳۶
کد خبر: ۱۱۴۰۲۷۰
۹۳ درصد مدارس روستایی زنجان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند
استاندار زنجان گفت: از یک‌هزارو ۱۱۲ مدرسه روستایی استان یک‌هزارو ۳۸ مدرسه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار واقع شده است و از این تعداد ۸۱۶ مدرسه به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، ۱۴۳ روستا نیز دردست اقدام بوده و تاپایان سال به اتمام می‌رسد که۹۳درصد مدارس دارای اینترنت پرسرعت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌اله حقیقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در زنجان برگزار شد، یکی از مشکلات مهم آموزش در استان زنجان را پوشش کم اینترنت پر سرعت برشمرد و گفت: طی 5 ماه گذشته با همکاری و مساعدت وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات، درصد پوشش اینترنت پرسرعت از شصت و چهار درصد به هشتاد و شش درصد رسید که این رقم تا پایان سال به نودو سه درصد می رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تا پایان اسفندماه، 1038 مدرسه استان که در روستاهای بالای 20 خانوار قرار دارد از اینترنت پر سرعت بهره مند می شوند.

مقام عالی استان خاطر نشان کرد: امروز در بخش‌هایی که مدرسه افتتاح و کلنگ‌زنی شد، در راستای ارتقاء فضاهای آموزشی در شهرک‌های اقماری بود که نیاز بیشتری دارند و در این محل‌ها مکان آموزشی جانمایی شده است.

وی در رابطه با ریشه‌کنی بی‌سوادی نیز اظهار داشت: خوشبختانه در استان زنجان اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده و طرحی آماده شده که به زودی در شورای آموزش‌وپرورش استان مصوب خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در استان زنجان براساس نقشه راه حرکت کرده ایم، افزود: طی دو سال گذشته خدمات ارزشمندی در استان زنجان ارائه شد که نمودِ عینی آن را در دهه فجر امسال شاهد بودیم که 5 طرح بزرگ اقتصادی با دستور رئیس جمهور و بطور اختصاصی در استان زنجان افتتاح شد.

مقام عالی استان ادامه داد: همچنین در استان زنجان بیشترین میزان تست کرونا گرفته شده و ما جزو استان‌های موفق در کنترل ویروس کرونا هستیم که در این بین معلمان نیز نقش بسیار مهمی دارند.

وی افزایش تعداد کسانی که بیمه اجباری می گیرند را از دیگر شاخص های توسعه یافته در استان طی سنوات اخیر برشمرد و اضافه کرد: افزایش سقف تسهیلات پرداختی بانک‌ها از هشت هزار میلیارد تومان به شانزده هزار میلیارد تومان نیز دستاورد دیگری از فعالیت‌های استان زنجان در راستای توسعه بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: بر اساس مطالبه مردم شهرستان خدابنده، توزیع سهمیه مناطق دانشجومعلمانِ پذیرفته شده با مشکلاتی مواجه شده که نیازمند دستور بررسی و رسیدگی مجدد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز