در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان؛

استاندار زنجان: رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی از سوی عموم ۲۱ درصد کاهش یافته است

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۱:۵۹:۵۳
کد خبر: ۱۱۴۲۰۵۱
استاندار زنجان: رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی از سوی عموم ۲۱ درصد کاهش یافته است
استاندار زنجان بر لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و اجتناب از هرگونه تجمعات از سوی شهروندان تاکید کرد و گفت: متاسفانه آمارها نشان می‌دهد رعایت پروتکلهای بهداشتی کرونایی نسبت به پیک سوم کرونا در استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی  در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان، با ابراز نگرانی از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی زنجانی ها افزود: طبق آمار اعلامی از سوی نیروی انتظامی استان ۸۰۰ دستگاه خودرو بخاطر تخطی از رعایت محدودیت های شبانه کرونایی جریمه می شوند که اغلب آنها بیانگر برگزاری دورهمی شهروندان است که آثار همین بی توجهی ها به وضوح قابل مشاهده است.

وی به همکاری نکردن افراد دارای پی سی آر مثبت کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر همکاری این گروه ها بسیار کمتر شده، بطوری که طبق رصدهای انجام گرفته هر فرد مبتلا به کرونا حدود ۲ کیلومتر از محل قرنطینه خارج شده و بسیاری از افراد را نیز آلوده می‌کند.

حقیقی با اشاره به گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور، ابتلای بیش از ۴۶ هزار نفر و فوت یکهزارو ۱۵۸ کرونایی در استان افزود: در زمان حاضر با ویروس جهش‌یافته با میزان سرایت بالا مواجه هستیم که همه گروههای سنی را درگیر خود می‌کند، کرونای انگلیسی برخلاف کووید - ۱۹، تا ۷۲ ساعت علائم شدیدی را در افراد ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه سپاه انصارالهمدی (عج) استان زنجان در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با دانشگاه علوم پزشکی همکاری تنگاتنگی داشته است، اظهار داشت اکنون به ازای هر یک نفر مبتلا در استان، بالای ۱۰ نفر رهگیری می‌شوند و حدود سه هزار بسیجی در این طرح مشارکت می کنند.

حقیقی با بیان اینکه هشت هزار همیار سلامت در استان زنجان فعال هستند که ۲۲ درصد اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری و مبارزه با کرونا را آنان انجام داده‌اند، افزود: بانک اطلاعاتی این هسته جمع‌آوری شده و از اعضای کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت استان انتظار می رود راهکارهای عملیاتی برای اقدامات مورد نیاز ارائه کنند.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار سالمند در استان زنجان زندگی می‌کنند که بیش از ۹۰ درصد آنان با خانواده‌های خود هستند، افزود: بالاترین میزان مرگ و میر در استان را سالمندان تشکیل می‌دهند، بنابراین هر خانواده دارای سالمند باید به مرکز سلامت مطلق تبدیل شود و در صورت مثبت شدن یکی از اعضای خانواده فرد مبتلا باید در نقاهتگاه خود را قرنطینه کند.

این مسوول با تاکید بر لزوم ساماندهی متکدیان استان، خاطرنشان کرد : کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده از سال آینده باید طبق تفاهم‌نامه‌ای که امسال برای شرح وظایف دستگاه‌های ذی‌ربط منعقد می‌شود، عمل کند.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم تقویت ستاد مشارکت‌های مردمی برای مقابله با بیماری در استان، یادآور شد: خیرین زنجانی با اختصاص تخت‌ به بیماران سرطانی و کلیوی، فضا را برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در استان ایجاد کردند و با کمک آنان بسیاری از امکانات درمانی مورد نیاز خریداری شد ولی طرح‌های عملیاتی در این خصوص نیز باید توسط اعضای کارگروه مطرح شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز