رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی:

ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ریشه در باور و اعتقاد مردم ایران دارد

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۳:۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۱۴۲۱۷۵
ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ریشه در باور و اعتقاد مردم ایران دارد
مهرعلی باران‌چشمه در مجمع انتخابات هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان که در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای با سایر رشته‌های ورزشی تفاوت‌های فاحشی دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها این است که این ورزش ریشه در باور و اعتقاد مردم ایران دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  مهرعلی باران‌چشمه در مجمع انتخابات هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان که در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای با سایر رشته‌های ورزشی تفاوت‌های فاحشی دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها این است که این ورزش ریشه در باور و اعتقاد مردم ایران دارد.

وی با تاکید بر اینکه نگاهی که به این ورزش می‌شود باید با سایر رشته‌ها متفاوت باشد، افزود: ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی یک رشته الگوساز بوده و به همین خاطر فعالان این عرصه باید نگاه متفاوتی به این رشته که نگاه جامعه به آن، نگاه متفاوتی است، داشته باشند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با اشاره به اینکه اهمیت دادن به رشته‌هایی چون ورزش زورخانه‌ای، چوگان، سوارکاری و … که جزو رشته‌های وارداتی نیستند، باید در اولویت باشد، تصریح کرد: ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جزو معدود رشته‌های ورزشی است که با نگاه به آن می‌توان موج اخلاق و صفات پسندیده را در آن به عینه مشاهده کرد.

باران‌چشمه با بیان اینکه در ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی فارغ از اینکه همانند سایر رشته‌های ورزشی به تربیت جسم پرداخته می‌شود، نمونه بارز یک کلاس ادبی و رفتاری است، ادامه داد: بی‌تردید وجود همین ویژگی باعث شده است تا ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از سایر رشته‌ها متمایز باشد.

وی با تاکید بر اینکه همه کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، باید امانت‌دار میراث گران‌بهایی که در اختیار دارن، باشند، اظهار کرد: این فدراسیون برای اینکه بتواند از نقطه نظرات همه فعالان این عرصه استفاده کند، درب فدراسیون را به روی همه باز گذاشته است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با بیان اینکه آنچه باعث به سرانجام نرسیدن کارها می‌شود، دوری دل‌ها از یکدیگر و کدورت بین افراد است، خاطرنشان کرد: درب فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، همواره بر روی همگان باز است و همه ما باید تلاش کنیم از پیشنهادات و راهکاریی که ارائه می‌شود، استقبال کرده و اختلاف‌نظرها را به کدورت‌های دیرینه تبدیل نکنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز