مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد:

برگزاری آیین افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندان مرکزی

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۲:۵۹:۲۷
کد خبر: ۱۱۴۶۴۷۴
برگزاری آیین افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندان مرکزی
محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در آیین افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی زندان مرکزی استان زنجان، اولویت توانمندسازی مددجویان را با رشته‌های مورد نیاز بازار کار دانست و اظهار داشت: فراگیری آموزش‌های مهارتی می‌تواند با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و اصلاح رفتار آنان را برای ورود به جامعه پس از آزادی را فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در آیین افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی زندان مرکزی استان زنجان گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زمینه ورود مددجویان آزاد شده به دنیای کسب و کار و امرار معاش که مهمترین دغدغه آنان می‌باشد را فراهم می‌کند.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان: محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در آیین افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی زندان مرکزی استان زنجان، اولویت توانمندسازی مددجویان را با رشته‌های مورد نیاز بازار کار دانست و اظهار داشت: فراگیری آموزش‌های مهارتی می‌تواند با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و اصلاح رفتار آنان را برای ورود به جامعه پس از آزادی را فراهم آورد.
انصاری با تأکید بر حمایت اقشار جامعه از مددجویان، گفت: موضوع حمایت از مددجویان نیازمند فرهنگ‌سازی می‌باشد و ارتباط و برخورد با آنان باید در ابعاد مختلف به صورت صحیح صورت گیرد.
وی ارائه آموزش‌های مهارتی در ایجاد عزت نفس و تقویت حس ارزشمندی و مفید بودن مددجویان بسیار مهم و کلیدی دانست و افزود: تأثیر روحی، روانی و تربیتی کسب مهارت در دوران محکومیت، توانمندسازی زندانیان جهت اشتغال مفید در تأمین معاش و بازگردانی از ارتکاب جرم و عدم بازگشت به محیط زندان از اهداف افتتاح این مرکز می‌باشد.
وی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی در زندان‌ها گفت: اشتغال و کسب درآمد مددجویان موجب احساس سر زندگی و کارآمدی در آنان می‌شود و کسب مهارت آنان ضمن کمک به تقویت روحیه، مشاغلی که منجر به نتایج موفق‌تر می‌شود را بدست آورده بر جامعه تاثیر مثبت دارد.
در ادامه انصاری خاطر نشان کرد: گواهینامه مهارتی پس از گذراندن دوره آموزشی و شرکت در آزمون برای مددجویان صادر می‌شود
مدیرکل اداره زندان‌ها و امور تامینی استان زنجان نیز گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در زندان زمینه ایجاد اشتغال و آموزش حرفه را در زمانی که این افراد در زندان هستند، فراهم می‌کند.

 

 

نظر شما