استاندار زنجان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا:

انتخابات با رعایت حداکثری پروتکلهای بهداشتی برگزار می‌شود

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۴:۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۷۸۳۳
انتخابات با رعایت حداکثری پروتکلهای بهداشتی برگزار می‌شود
استاندار زنجان با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد جاری گفت: عموم مردم این اطمینان را داشته باشند که انتخابات پیش رو با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و هیچ مشکلی به لحاظ امنیتی و بهداشتی در اجرای این رخداد مهم وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی  در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به مدیریت ۲ موضوع مهم کنونی" انتخابات و مقابله با  ویروس کرونا "افزود: این استان تلاش دارد با اتخاذ تمهیدات و رعایت پروتکل های بهداشتی تبلیغات انتخاباتی را بدون بروز هیچ مشکلی برگزار کند که طی هفته آینده تبلیغات نامزدها افزایش خواهد یافت و بر این مبنا مسوولان ستادها نیز باید همکاری لازم را در تحقق اهداف یاد شده داشته باشند.

وی در  خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونایی استان نیز اضافه کرد: باید تلاش‌ها و اقدامات لازم انجام گیرد تا تمام افراد بالای ۶۰ سال، دوز اول واکسن کرونا را تا پایان خرداد امسال تزریق و دوز دوم را نیز یک ماه بعد از آن دریافت کنند.

حقیقی افزود: اگر این کار انجام شود، بسیاری از مسائل دیگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل حل است چرا که بیشترین آمار ابتلا و فوت در زنجان مربوط به قشر سالمندان است.

این مسوول بر لزوم راه‌اندازی سریع ۳۰ مرکز تجمعی واکسیناسیون در استان زنجان تاکید کرد و گفت: برای انجام واکسیناسیون سریع کرونا، باید مکان مناسبی وجود داشته باشد، بنابراین برنامه ساماندهی مراکز واکسیناسیون با حضور دستگاههای متولی امر به سرعت باید پیگیری و اجرا شود.

وی اظهار داشت: هر چند زنجان یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در زمینه انجام سریع واکسیناسیون بوده اما با ورود واکسن داخلی، میزان تزریق در این استان به مراتب افزایش خواهد یافت و بر این مبنا باید برنامه ریزی لازم را انجام داد تا بتوان به اهداف ترسیم شده دست یافت.

حقیقی افزود: طبق آمارهای ارائه شده در پیک چهارم کرونا در استان، اغلب جوانان با شرکت‌ در دورهمی‌ها به بیماری مبتلا شده و آن را به خانواده‌های خود انتقال دادند بطوری که می‌توان گفت میانگین سنی ابتلا به این بیماری در پیک چهارم سه برابر پیک سوم بوده است.

 استاندار زنجان، با بیان اینکه باید از افراد و رانندگانی که از جنوب کشور به استان زنجان وارد می‌شوند، تست کرونا گرفته شود، گفت: مشارکت اصناف نقش کلیدی دارد و باید قرارگاه عملیاتی کرونا و فرمانداران به صورت جدی و قوی به این موضوع مهم توجه کنند.

 حقیقی با اشاره اینکه زنجان در پیک چهارم بیماری کرونا عملکرد خوبی داشت افزود: در این زمینه شهرستان طارم، به دلیل همجواری  با چند استان کشور باید اقداماتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به خصوص در روستاهای این شهرستان انجام دهد تا مانع شیوع پیک بعدی شود.

وی با بیان وضعیت کرونایی شهرستان ماهنشان نیز اظهار داشت: عملکرد شهرستان در پیک چهارم خوب بود، زیرا ابتلا به کرونا در ماهنشان برابر با مرگ پیک سوم شده که نشان‌دهنده وضعیت بد این شهرستان در پیک سوم بوده است.

 استاندار زنجان با بیان اینکه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی رستوران‌های بین‌راهی، استان باید افزایش یابد، گفت: تیم تلفیقی برای سرکشی در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از رستوران‌های بین‌راهی تشکیل شود.

حقیقی با تقدیر از نیروی انتظامی و عملکرد آن در اجرای قانون پیک چهارم بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: انتظار بر این است که نیروی انتظامی در اجرای ماموریت محدودیت تردد روزهای پیش رو، قاطعانه عمل کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز