به همت حوزه هنری استان زنجان؛

مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» رونمایی شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۴:۴۷:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۷۸۷۵
مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» رونمایی شد
مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، سردار کرمی فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان و هنرمندان استان دهم خرداد ماه 1400 در حسینیه اعظم زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان به گزارش روابط عمومی حوزه هنری زنجان، آیین رونمایی از مجموعه مستند سیزده قسمتی تولید شده  تولید شده در حوزه هنری استان زنجان، با عنوان «مادران آفتاب» با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان، سردار کرمی فرمانده سپاه انصار ال مهدی (عج)، خانواده معظم شهدا، مسئولین استانی و هنرمندان استان دهم خردادماه 1400 در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.
نعمتی، رییس حوزه هنری استان زنجان تولید و رونمایی مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» را متفاوت از تولیدات دیگر با موضوع شهدا هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: مجموعه مستند «مادران آفتاب» از بعد دیگری به زندگی خانواده معظم شهدای استان نگریسته است. 
وی ادامه داد: این مستند با پرداختن به زندگی مادران شهدای روستایی نسبت به کارهایی که در حوزه هنری ساخته شده، متفاوت است. در این مجموعه تلاش هنرمندان مستندساز استان تلاش بر این بوده است تا علاوه بر پرداختن به سبک زندگی، به خرده فرهنگ‌ها و شیوه‌های تربیتی و پرورشی و آداب و رسوم و غذاهای سنتی و لالایی‌ها و مسائل مربوط به زیست بوم منطقه شکل گرفته است.
نعمتی در معرفی مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» گفت: این مستند توسط هنرمندان مستندساز زنجان در مناطق و روستاهایی از استان که محل زندگی مادران شهدایی که جزء جامعه هدف این مجموعه مستند هستند، تولید شده است. سه قسمت از این مجموعه مستند در منطقه ماهنشان، چهار قسمت در منطقه ابهر و خرمدره، یک قسمت در منطقه خدابنده، چهار قسمت در منطقه طارم و یک قسمت در روستاهای شهرستان زنجان تولید شده است.
وی با اشاره به آغاز پیش تولید فصل سوم مجموعه مستند «مادران آفتاب» گفت: مجموعه سیزده قسمتی «مادران آفتاب» در دو فصل ساخته شده است و هر فصل به یکی از مادران شهیدان می‌پردازد که طبق هماهنگی و همکاری با کنگره 3535 شهید استان در تلاش هستیم تا برگزاری آئین اختتامیه کنگره ملی  شهدای استان، فصل سوم از این مستند را نیز در پنج قسمت دیگر به این مجموعه اضافه کنیم که هم اکنون این پنج قسمت در مرحله پیش تولید قرار داد.
در پایان این مراسم، ضمن رونمایی از این مجموعه مستند ساخته شده در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان از کارگردانان مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» نیز تجلیل بعمل آمد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز