جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان:

جوامع محلی با نیروهای اطفاء حریق منابع طبیعی در هنگام آتش سوزی همکاری کنند

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۴:۳۶:۳۱
کد خبر: ۱۱۸۹۴۳۴
جوامع محلی با نیروهای اطفاء حریق منابع طبیعی در هنگام آتش سوزی همکاری کنند
جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به لزوم همکاری جوامع محلی و دهیاران با نیروهای اطفاء حریق هنگام آتش سوزی عرصه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  عباس لطفی جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان با اشاره به این که امسال به علت کاهش بارندگی ها، وقوع حریق های احتمالی زودتر از موعد دور از انتظار نیست گفت: توانمندسازی جوامع محلی نخستین گام  به منظور مقابله با آتش سوزی مراتع و جنگل هاست چون بخاطر نزدیکی به کانون های آتش سوزی، دسترسی بسیار آسان تری برای اطفای حریق دارند.

وی افزود: سامانه 1504 و 139 امداد و جنگل که رایگان نیز است، به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی می باشد.

لطفی در ادامه گفت: از مردم و دلسوزان طبیعت تقاضا داریم تا با مشاهده هر گونه آتش سوزی در اراضی ملی، جنگل ها، تخریب و تصرف، قاچاق چوب و ... در اولین فرصت با این سامانه تماس گرفته و موضوع را به همکاران گزارش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن به مکان اعلام شده اعزام شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گفت: اطفاء حریق در ساعات اولیه می تواند از گسترش آتش به مناطق مختلف جلوگیری کند و این خود موجب کاهش خسارات آتش سوزی می شود.

لطفی خاطر نشان کرد: اگر قبل از رسیدن نیروهای اطفاء حریق، دهیاران با کمک جوامع محلی با رعایت نکات ایمنی اقدام به اطفاء نمایند، قطعا آتش در کمترین فرصت و مساحت خاموش می شود.

این مقام مسئول افزود: از جوامع محلی خواهشنمدیم به خاطر جلوگیری از ناهماهنگی و بروز سوانح ناخواسته در هنگام حریق با نیروهای یگان حفاظت همکاری های لازم را داشته باشند و نزدیک ترین مسیر دسترسی به محل حادثه را به عوامل اطفاء حریق ارائه نمایند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و گفت:  می‌توان با اندکی دقت، احساس مسئولیت و انجام اقداماتی ساده جلوی نابودی بخشی از سرمایه‌های عظیم خدادادی و خسارت‌های هنگفت را گرفت.

لطفی در پایان به مردم توصیه کرد، از رها کردن بطری های شیشه ای و پلاستیکی در طبیعت خودداری کنند، ته سیگار روشن را به سمت مراتع، جنگل ها و علوفه های خشک پرتاب نکنند، و از روشن کردن آتش به منظور تهیه چای یا گرم کردن غذا در مناطق مستعد آتش سوزی پرهیز کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز