عضو شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه اشراق زنجان:

مهمترین عامل موثر در تعلیم و تربیت شخص معلم است / به نوبه خود از زحمات معلمین تشکر می کنم

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۰۷:۲۹:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۷۰۷۱
مهمترین عامل موثر در تعلیم و تربیت شخص معلم است / به نوبه خود از زحمات معلمین تشکر می کنم
اقداماتی که در مدارس در خصوص آموزش الکترونیکی و هوشمند سازی در طی دو سال اخیر صورت گرفت نسبت به 10 سال اخیر بسیار پر بازده تر بود و تشکیل سامانه شاد که کار بسیار خوبی بود که در این مدت انجام شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  علی اصغر فانی عضو شورای عالی  آموزش و پرورش  پیرامون مسائل روز آموزش و پرورش  بازگشایی مدارس و وضعیت آموزش مجازی صحبت کرد.

فانی  با اشاره به آموزش های دوران کرونایی اظهار داشت : در آغاز شیوع بیماری کرونا ، شعار آموزش و پرورش این بود که مدرسه تعطیل است اما تعلیم و تربیت هرگز تعطیل نخواهد شد و از همان ابتدا معلمین با استفاده از نرم افزار ها و فضای مجازی شروع به آموزش کردند.

وی در ادامه افزود : اقداماتی که در مدارس در خصوص آموزش الکترونیکی و هوشمند سازی در طی دو سال اخیر صورت گرفت نسبت به 10 سال اخیر بسیار پر بازده تر بود و تشکیل سامانه شاد که کار بسیار خوبی بود که در این مدت انجام شد .

عضو شورای عالی آموزش و پرورش  تصریح کرد : کار و تلاش معلمان در دوران کرونایی مضاعف شد  چرا که معلمان باید با امکانات  محدود شخصی خود علاوه بر سایر مراحل آموزش، محتوا تولید می کردند و  جامعه و حاکمیت باید از معلمان سپاس گذاری کنند .

وی همچنین گفت : در این دوران صداو سیما نیز همراه آموزش و پرورش بود که کار بسیاری خوبی انجام شد  به ویژه در جاهایی که دسترسی به  اینترنت نبود .

فانی با اشاره به کیفیت آموزش مجازی ابراز داشت : آموزش مجازی در بهترین شرایط ۶۰ درصد نتیجه بخش است و شورای آموزش و پرورش در این زمینه در حال مطالعه است تا نسبت به بهبود کیفیت آموزش برنامه ریزی نماید و  پیشنهاد من این است در سال تحصیلی جدید ، چند هفته ابتدایی به مرور آموزش های سال گذشته اختصاص یابد .

وی همچنین گفت : از این آموزش ها و تجربه ها دوران کرونا باید  استفاده شود ، آموزش الکترونیکی که در این برهه مطرح شده می توان  در یادگیری های معکوس و ترکیبی استفاده شود  .

عضو شورای عالی آموزش و پرورش  در خصوص وضعیت مدارس برای سال تحصیلی جدید ابراز داشت : برای سال تحصیلی جدید ما به صورت قطعی شرایط را نمی‌دانیم  که وضعیت چگونه خواهد شد،  امسال اگر شرایط اجازه دهد کاملا حضوری یا به صورت گروه بندی دانش آموزان در مدارس حضور می یابند و اگر واکسناسیون معلمین شروع شود گامی در راستای شروع کلاس های حضوری خواهد بود .

فانی همچنین تصریح کرد : برنامه های مختلف مدنظر است که بتوان کیفیت آموزشی جبران شود چرا که دانش آموزان در خانه هستند ،  تربیت اجتماعی صورت نمی پذیرد  و آنان منزوی شده اند،  تحرک دانش آموزان کم شده است و دچار افزایش وزن شده اند که  نمونه از مشکلات به وجود آمده است و گزارش های داریم که خانواده ها تمایل به حضور دانش آموزان در مدارس هستند .

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت : مهمترین عامل موثر در تعلیم و تربیت شخص معلم است ، آموزش و پرورش بدون معلم تعطیل است،  قدر معلمان را بدانیم و به نوبه خود از زحمات معلمین تشکر میکنم و دولت جدید نیز  برنامه ریزی جدی برای بعد کرونا و ارکان اساسی در آموزش و پرورش داشته باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز