در سفر معاون رئیس جمهور و با حضور استاندار زنجان صورت گرفت؛

بازدید و اجرای چند پروژه مهم در استان زنجان

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۱۳:۵۲:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۹۵۵۵
بازدید و اجرای چند پروژه مهم در استان زنجان
در جریان سفر یکروزه دکتر نوبخت به استان زنجان، معاون رئیس جمهور به همراه استاندار زنجان و جمعی از مدیران استان از روند اجرایی چند پروژه مهم در استان بازدید نمود و چند طرح مهم با حضور ایشان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  در سفر یکروزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان زنجان طی مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان، عملیات اجرایی فاز پنجم کمربندی سلطانیه - کبودر آهنگ که فاز نهایی آن به شمار می آید، با تزریق ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در زنجان آغاز شد.

افتتاح این پروژه به کاهش تصادفات و همینطور کاهش زمان سفر از استان زنجان به استان همدان و به عبارتی دیگر به گشایش اقتصادی ۲ استان کمک می‌کند و برای تکمیل این پروژه مهم ۲۵۰ میلیارد تومان تزریق شده است که این مبلغ علاوه بر تکمیل قطعه آخر یعنی از پیرمرزبان تا کبودرآهنگ، قرار است در تکمیل برخی از فازهای دیگر این پروژه هزینه شود.

پروژه ۲ بانده کردن مسیر سلطانیه به کبودر آهنگ متشکل از پنج فاز است؛ بطوریکه فاز اول سلطانیه - ده جلال می باشد، فاز دوم ده جلال تا کمربندی قیدار را شامل می شود، فاز سوم در کمربندی قیدار قرار گرفته، فاز چهار انتهای کمربندی تا سه راهی پیر مرزبان است و فاز پنجم سه راهی پیر مرزبان تا مرز استان زنجان با همدان را شامل می شود که زمان تعیین شده برای اتمام پروژه ۳۶ ماه اعلام شده است.

بازدید از پروژه خط دوم راه آهن زنجان به قزوین در ایستگاه پیرزاغه  نیز برنامه بعدی معاون رئیس جمهوری در سفر به استان زنجان بود.

در بازدید دکتر نوبخت و استاندار زنجان مطرح شد: هم اکنون قطعه ۳۸ کیلومتری باقی مانده از این پروژه در حال تکمیل است و با تکمیل قسمت های اصلی پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین، این طرح طی هفته های آینده به اتمام می رسد.

پروژه 2 خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین، یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان زنجان بوده که عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز و سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور برای اتمام این پروژه، کارسازی شد.

بهره برداری از آن ۸۰ دقیقه روی قطارهای مسافری از تهران تا زنجان نیز تاثیر مثبت خواهد داشت. با افتتاح این پروژه تلاقی قطارها به طور کامل حذف و موجب افزایش ایمنی سیر و حرکت شده و زوج و فرد قطارهای رفت و برگشت رعایت می شود.

بهره برداری از 2 هزار واحد مسکن محرومین در شهرستان سلطانیه بعنوان بخشی از برنامه های کنگره ۳۵۳۵ شهید استان، از دیگر برنامه های مهم سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان زنجان بود.

بر اساس تفاهم‌نامه مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برای احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی محرومان در استان زنجان، ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده بود که از این میزان ۶۰ میلیارد تومان آن بلاعوض بوده و برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک‌های عامل پرداخت شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز