استاندار زنجان در شورای راهبردی جمعیتی استان:

بهره گیری از آمار ثبت احوال مبنای برنامه ریزی‌های دقیق است

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۳:۳۰:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۱۲۸۳
بهره گیری از آمار ثبت احوال مبنای برنامه ریزی‌های دقیق است
استاندار زنجان گفت: آمارهای ثبت احوال یکی از آمارهای دقیق و صحیح به شمار می رود و استفاده از آن مبنای برنامه ریزی دقیق خواهد شد که در این خصوص باید تسلط به استفاده از آمارها را داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در شورای راهبردی جمعیتی استان با اشاره به اقدام ارزشمند ثبت احوال در ثبت بهنگام وقایع افزود: صدور کارت هوشمند و مکانیزه شدن آن فواید زیادی دارد که جایگزین بسیاری از مشخصه ها در آینده خواهد شد.

وی با اشاره به پذیرش بالای ۹۴ درصدی صدور کارت هوشمند زنجانی تاکنون ابراز امیدواری کرد، تجمیع اطلاعات و داده ها و صدور کارت های هوشمند به تحقق اهداف تعیین شده منتهی شود.

استاندار زنجان در ادامه به فعالیت های انجام گرفته استان در ارتباط با برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی ها تلاش می شود این کنگره مهم در اواخر ماه جاری یا اوایل ماه آینده در استان برگزار شود.

مقام عالی استان با بیان اینکه استان درصدد برگزاری کنگره باشکوه و فاخر به دور از هر گونه اشکالات مراسم های برگزار شده کشوری است، ادامه داد: تولید سریال شهید شهریاری از اقدامات خوب و ارزشمند به شمار می رود که از جمله بخش های مهم کنگره محسوب می شود.

وی همچنین موضوع تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج بانوان ایرانی با مردان خارجی در استان را نیز اقدامی مهم عنوان کرد و گفت: مشکل فیبر نوری ادارات تابعه ثبت احوال نیز با برگزاری جلسه مورد بررسی قرار می گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به ساختمان فعلی ثبت احوال شهرستان زنجان نیز ادامه داد: دبیرخانه در خصوص املاک مازاد برنامه ریزی و اطلاعات را در اختیار دستگاههای متولی قرار می دهد که در صورت درخواست اداره ثبت احوال استان این موضوع نیز مورد پیگیریو  بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مباحث نظری در خصوص مسائل مختلف به ویژه در مقوله مهم جمعیتی به واقعیت تبدیل نمی شود، اظهار داشت: موضوع آمار در جوامع پیشرفته اهمیت زیادی دارد و بر این مبنا برنامه ریزی ها انجام می شود که این مهم نیز باید در کشورمان مورد توجه قرار گیرد.

حقیقی با بیان اینکه مبنای آمار باید مرکز آمار ایران باشد، افزود: آمارهای مختلفی ارائه می شود که در این میان رسانه های بیگانه به آمارهای دروغ متوسل می شوند که هدف تضعیف نظام اسلامی و تشویش اذهان عمومی است.

وی با اشاره به اینکه برخی ها نیز آمارهای نادرستی به جامعه تحویل می دهند، اضافه کرد: برخی ها آمار رسمی ارائه می دهند که باید از  آن استفاده لازم را داشت.

استاندار زنجان با بیان اینکه رهبری همواره به موضوع جمعیت ورود بهنگام داشته اند، خاطرنشان کرد: بر این مبنا این مهم را باید مورد توجه قرار داد و همگان موظف به عملیاتی کردن آن هستند تا جمعیت کشور به تعادل برسد.

 

نظر شما