فعالیت ۲۴ گروه همیار فعال زنان سرپرست خانوار در زنجان

۱۴۰۰/۱۰/۰۷ - ۱۴:۳۰:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۹۴۷۵
فعالیت ۲۴ گروه همیار فعال زنان سرپرست خانوار در زنجان
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: نزدیک به ۴۰۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند و از خدمات حمایتی این سازمان استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمد محمدی‌قیداری عنوان کرد: عمده‌ترین مشکل زنان سرپرست خانوار، مشکلات اقتصادی است، از این رو هر اقدامی برای کاهش این مشکل مفید خواهد بود و کسب استقلال مالی و ایجاد خودباوری می‌تواند در توانمندی فرد مفید باشد.

این مسئول از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ۹۳۹ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در سه ماهه سوم سال‌جاری خبر داد و گفت: بیش از ۳۵۰۰ خانوار در حوزه امور اجتماعی مستمری‌بگیر بهزیستی هستند.

محمدی‌قیداری افزود: اجرای طرح بیمه اجتماعی این زنان، علاوه بر کمک به ارتقای امنیت روحی و روانی این زنان در اداره زندگی و کاهش دغدغه‌ها، می‌تواند به عنوان پشتوانه محکمی برای حمایت از آن‌ها در شرایط سخت آینده و در دوران کهولت و از کارافتادگی محسوب شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ گروه همیار فعال زنان سرپرست خانوار، افزود: این گروه‌ها گروهی از زنان سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش هستند که با حمایت سازمان، به منظور دست‌یابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی و نیز استفاده از قابلیت‌های گروهی در راستای توانمندسازی خود، فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: نزدیک به ۴۰۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند و از خدمات حمایتی و تخصصی استفاده می‌کنند. زنان سرپرست خانوار از جمله گروه‌های آسیب‌پذیری هستند که گاه عواملی چون طلاق، فوت، اعتیاد همسر، از کارافتادگی همسر، متواری بودن و یا زندانی بودن همسر موجب آسیب‌پذیری این طیف از جامعه می‌شود.

انتهای پیام

 

 

نظر شما