معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان:

وظیفه دولت، بسترسازی برای توسعه‌ یافتگی فراگیر و همه‌ جانبه است

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۴:۲۱:۵۹
کد خبر: ۷۰۷۶۱۲
وظیفه دولت، بسترسازی برای توسعه‌ یافتگی فراگیر و همه‌ جانبه است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان، با بیان اینکه در گذشته، تامین امنیت، بهداشت، آموزش و تعلیمات همگانی و موضوعاتی از این قبیل به عنوان وظایف ذاتی دولت و حکومت ‌ها تعریف می ‌شد، گفت: امروز، تمام این وظایف در مفهوم توسعه‌ یافتگی، خلاصه شده و دولت و حکومت ‌ها وظیفه بسترسازی برای توسعه‌ یافتگی فراگیر و همه‌ جانبه را دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فرامرز نیک ‌سرشت در جشن توانمندسازی و خودکفایی 2300 خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، با بیان اینکه توسعه به این معناست که همه بسترها، ابعاد، ساختارها و آحاد جامعه، احساس رضایت و مطلوبیت داشته باشند، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از شاخص‌ های توسعه ‌یافتگی، انسان است، انسان توسعه ‌یافته، انسانی است که اعتماد به نفس و خودباوری و اعتقاد به توانمندی‌ های درونی داشته و مسلط بر امور شخصی و اجتماعی خود باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس، برگزاری جشن توانمندسازی خانواده‌ های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نشان می‌ دهد که دولت توانسته در راستای توسعه‌ یافتگی انسانی، قدم بردارد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی، علاوه بر مفاهیم عامه توسعه ‌یافتگی، کرامت انسانی وجود دارد، ابراز کرد: قانون اساسی، صراحتا در چند اصل به کرامت انسانی، اشاره دارد؛ به ‌گونه‌ ای که در اصل دوم این قانون آمده است که جمهوری اسلامی با ایمان و اعتقاد به چند مبانی، شکل گرفته که یکی از آنها، حفظ کرامت و ارزش انسانی است.
نیک ‌سرشت با بیان اینکه کرامت انسانی با فقر و نیازمندی منافات دارد، ادامه داد: عزت انسان در استغنا است؛ لذا توانمند سازی، وظیفه ذاتی دولت است و باید به‌ گونه ‌ای بستر سازی کند که هیچ فقیری به دلایل و شرایط نامساعد اجتماعی برای همیشه، فقیر نماند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با بیان اینکه کرامت انسانی یا ذاتی است و یا اکتسابی، گفت: کرامت ذاتی، طبق آیات قرآن کریم از سوی خداوند به همه انسان ‌ها اعطا شده است، اما کرامت اکتسابی یعنی کسی که می ‌خواهد با کرامت باشد، باید تلاش کند و باتقوا باشد.
وی افزود: کرامت اکتسابی در برخی مواقع، فردی بوده و در برخی مواقع نیز با وساطت و دخالت دولت صورت می‌گیرد و دولت باید به‌ گونه ‌ای عمل کند تا انسان بر زندگی شخصی خود، مسلط باشد که خوشبختانه این اتفاق در کشور می ‌افتد.
نیک‌ سرشت با بیان اینکه میزان خانواده ‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، پایین‌ تر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: تعداد خانواده‌ های توانمندسازی شده استان نیز بیشتر از استان‌ هایی است که جمعیت بالاتری از زنجان دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز