استاندار زنجان تاکید کرد؛

اجرای کامل دولت الکترونیک جهت کاهش فساد اداری و افزایش رضایتمندی عمومی

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۴:۲۸:۳۳
کد خبر: ۷۳۹۹۰۰
اجرای کامل دولت الکترونیک جهت کاهش فساد اداری و افزایش رضایتمندی عمومی
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه اجرای کامل دولت الکترونیک، کاهش مراجعات مردم به دستگاه های اجرایی، افزایش رضایتمندی عمومی و کاهش چشمگیر فساد اداری را در پی خواهد داشت، اظهار کرد: اگر می خواهیم تخلفاتی نظیر فساد، رشوه و سرگردانی مردم در دستگاه های اجرایی از بین برود باید دولت الکترونیک به طور کامل اجرا و ضرورت تردد مراجعین و مردم به دستگاه های اداری کاهش یافته و از بین برود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اسداله درویش امیری در جلسه شورای هماهنگی راهبری توسعه مدیریت استان که با موضوع ارزیابی دستگاه های اجرایی استان برای تجلیل در جشنواره شهید رجایی برگزار شد، کاهش دخالت عوامل انسانی را موجب کاهش تخلف و فساد در سیستم اداری دانست و افزود: باید با تعیین فرصتی یکساله و حمایت مالی از دستگاه های اجرایی، زمینه اجرای کامل دولت الکترونیک در تمامی دستگاه های اجرایی فراهم شود تا دیگر مردم در پیگیری موضوعات اداری خود سرگردان و معطل نشوند و بتوانند بسیاری از خدمات مورد نیاز خود را حتی از طریق تلفن همراه و از راه دور دریافت نمایند.
وی همچنین بر ضرورت توجه به برخی از شاخص های مهم و اساسی در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: اجرای کامل دولت الکترونیک، میزان جذب اعتبارات ملی، کاهش هزینه جاری به ویژه در مصرف آب، برق و گاز، جلب رضایتمندی عمومی، کاهش نیروی انسانی در بدنه دستگاه اجرایی، به کار گیری بانوان و جوانان، تلاش در راستای ایجاد آرامش و امید در جامعه و توجه به برون‌سپاریِ برخی از وظایف، از جمله موضوعات مهمی است که باید در انتخاب دستگاه های اجرایی برتر استان مورد توجه قرار گیرد.
مقام عالی اجرایی استان با اشاره به اینکه میزان جذب اعتبارات ملی باید بعنوان یکی از پارامترها و سرفصل‌های ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 85 درصد اعتبارات عمرانی از طریق ردیف های ملی توزیع می شود، بایستی در ارزیابی عملکرد مدیران، میان مدیرانی که در افزایش جذب اعتبارات ملی تلاش می کنند با مدیران ناتوانی که تلاشی در این زمینه ندارند تفکیک قائل شد و این افراد مورد سرزنش قرار گیرند.
استاندار زنجان تلاش مدیران برای کاهش هزینه های جاری دستگاه ها و نیز کاهش نیروی انسانی مازاد را از دیگر موارد قابل توجه در ارزیابی ها برشمرد و خاطر نشان کرد: امروزه کاهش هزینه ها و کسب درآمد برای دولت از مهمترین وظایف دستگاه های اجرایی است که در استان زنجان نیز از طریق دستگاه های اقتصادی و متولی مورد پیگیری جدی قرار گرفته است تا سهم بیشتری از درآمدهای استان تحقق یابد.
وی به تشکیل مجمع مشاورین جوان برای نخستین بار در استان زنجان اشاره نمود و گفت: به کارگیری جوانان و استفاده از توانمندی بانوان نیز باید در ارزیابی ها مورد توجه باشد.
نماینده عالی دولت در استان همچنین تصریح نمود: باید توجه داشت که دستگاه های اجرایی به چه میزان توانسته اند با ارائه خدمات مناسب و افزایش رضایتمندی عمومی، در ایجاد آرامش و امید در جامعه گام بردارند.
استاندار زنجان برون سپاری بخشی از وظایف و خدمات دستگاه های اجرایی را نیز یکی دیگر از محورهای اصلی برشمرد که باید در ارزیابی عملکردها مورد توجه قرار گیرد و گفت: موارد و شاخص های ارزیابی عملکرد می بایست از ابتدای سال به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود تا در برنامه ریزی های سالانه هر دستگاه اجرایی لحاظ شود.
گفتنی است؛ فرایند ارزیابی عملکرد 49 دستگاه اجرایی استان در 7 محور و 29 شاخص با 72 زیرشاخص با مشارکت 35 ارزیاب انجام شده است و در پایان از دستگاه های اجرایی که در 12 شاخص اصلی عمومی و اختصاصی بیشترین امتیاز را از مجموع 2هزار امتیاز، کسب نموده باشند در جشنواره شهید رجایی استان که ابتدای شهریور ماه همزمان با هفته دولت برگزار می شود، تجلیل خواهند شد.
برخی از دستگاه های اجرایی استان نظیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استانداری زنجان و دانشگاه های استان قرار است با شاخص های پیش بینی شده، بصورت ملی مورد ارزیابی قرار گیرند و نتایج آن، به طور جداگانه در سطح کشور اعلام خواهد شد.

 

 

نظر شما