نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

نماز پر رنگ‌ترین بعد فرهنگ در دین اسلام است‎

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۳:۱۸:۵۹
کد خبر: ۷۵۳۳۹۱
نماز پر رنگ‌ترین بعد فرهنگ در دین اسلام است‎
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه فرهنگ در جامعه مثل تنفس برای انسان است؛ اضافه کرد: بر این اساس نماز پررنگ‌ترین بعد فرهنگ در دین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی در آیین تجلیل از مجریان برنامه پیوند و دانش‌آموزان برگزیده مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت اظهار کرد: نماز پررنگ‌ترین بعد فرهنگ در دین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این مراسم ضمن قدردانی از برگزاری برنامه پیوند مسجد و مدرسه در استان زنجان قدردانی کرد و افزود: باید به نماز نگاه فراجناحی داشت و بر این اساس نخستین واجب در دین اسلام نماز است.

ایشان با اشاره به اینکه نخستین پرسش در روز قیامت در مورد نماز خواهد بود، بیان کرد: باید همه دانش‌آموزان را به سمت نماز سوق داد و در این زمینه همکاری تنگاتنگ خانواده‌ها و مدارس الزامی است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه نقش خانواده‌ها نسبت به مدارس در آموزش نماز به دانش‌آموزان پررنگ‌تر است؛ اضافه کرد: دانش‌آموزان طی ساعات رسمی آموزش در مدارس هستند و بیشترین وقت از شبانه‌روز را در خانواده‌های خود سپری می‌کنند و این امر نمایانگر اهمیت خانواده‌ها در آموزش عملی نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه مدارس نمی‌توانند در تربیت دانش‌آموزان معجزه کند؛ ابراز کرد: وظیفه آموزش و پرورش بالنده کردن و پرورش پایه‌های تربیتی بنا شده در خانواده‌ها است.

ایشان با اشاره به اینکه نشانه مسلمانی و پیشانی دین مبین اسلام نماز است؛ اضافه کرد: به همین خاطر در برگزاری نماز جماعت در مدارس نباید دانش‌آموزان را گزینشی انتخاب کرد و حضور حداکثری دانش‌آموزان نماز را زیباتر می‌کند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه رفتن دانش‌آموزان به مساجد و برگزاری نماز در مساجد از نظر روانی از اهمیت زیادی برخوردار است، تاکید کرد: مدیران؛ معاونان و معلمان مدارس باید انگیزه لازم را برای برگزاری هر چه بهتر و باکیفیت تر طرح پیوند مدرسه و مسجد داشته باشند.

ایشان با اشاره به اینکه رفتار معلمان بسیار اثرگذار است؛ تاکید کرد: در حقیقیت معلمان برای دانش‌آموزان الگو هستند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید باید برنامه‌ریزی دقیقی بر برگزاری نماز جماعت در مساجد همجوار مدارس انجام گیرد.

ایشان از برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان در سال‌های گذشته قدردانی کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود امسال این جشن به صورت خلاقانه‌تر برگزار شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امانت هستند؛ تصریح کرد: نباید در امانت خیانت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه فرهنگ در جامعه مثل تنفس برای انسان است؛ اضافه کرد:  بر این اساس نماز پررنگ‌ترین بعد فرهنگ در دین اسلام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز