نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی زنجان در مراسم احلی من العسل :

انقلاب اسلامی پرتویی از انقلاب کربلا است

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۱۳:۴۹:۳۵
کد خبر: ۷۵۳۸۳۲
انقلاب اسلامی پرتویی از انقلاب کربلا است
آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در آیین سوگواری دانش‌آموزی با عنوان «احلی من العسل» اظهار کرد: در ایام محرم هر روز به یاد یک شهید کربلا به عزاداری می‌پردازیم و امروز به نام شهید ۱۳ ساله کربلا قاسم بن حسن (ع) نامگذاری شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ آیت اله خاتمی نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ی زنجان در مراسم احلی من العسل گفت:انقلاب اسلامی پرتویی از انقلاب کربلا است.
 
آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در آیین سوگواری دانش‌آموزی با عنوان «احلی من العسل» اظهار کرد: در ایام محرم هر روز به یاد یک شهید کربلا به عزاداری می‌پردازیم و امروز به نام شهید ۱۳ ساله کربلا قاسم بن حسن (ع) نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه عاشورا حادثه‌ای‌ فراموش نشدنی در حیات بشر است؛ اضافه کرد: در قیام عاشورا دو تفکر مقابل هم قرار گرفتند.

وی در حادثه کربلا طرفداران حق و باطل مقابل هم قرار گرفتند؛ عنوان کرد: گر چه طرفداران حق اندک‌اند؛ اما چون ایمان راسخ دارند، پیروزند و این در حالی است که باطل ریشه‌دار نیست.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در قیام عاشورا ۳۰۰ هزار نفر سپاه دشمن و ۷۲ نفر هم جزو آمار بودند، در طرف دیگر قرار داشتند؛ بیان کرد: با وجود اینکه نزدیک به یک هزار و 400 سال از این واقعه می‌گذرد و گذشت زمان نام و یاد آن‌ها را فراموش نکرده و امروز تنها راه نجات مردم راه استقامت و مقاومت است که در کربلا در تاریخ الگو شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب تصریح کرد: انقلاب اسلامی پرتویی از انقلاب کربلا است.

وی با اشاره به اینکه اگر کشور در مقابل ظلم‌ها و نامردی‌های استکبار سربلند ایستاده به دلیل تاسی از مکتب عاشوراست؛ خاطر نشان کرد: رمز ماندگاری انقلاب در مقابل انواع توطئه‌های دشمن پیروی از راه سیدالشهدا است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در کشور 46 هزار نوجوان و در استان زنجان 420 دانش‌آموز برای حفظ استقلال و جمهوری اسلامی راه ۱۳ ساله کربلا را در پیش گرفتند؛ بیان کرد: جهاد دفاعی شرط ندارد و هر کس احساس مسؤولیت می‌کند؛ وظیفه دفاع دارد.

 

نظر شما