معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

بیش از ۱۹۴ هزار دانش‌آموز زنجانی در انتظار نواخته شدن زنگ مهر

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۱۴:۰۳:۴۳
کد خبر: ۷۵۳۸۴۴
بیش از ۱۹۴ هزار دانش‌آموز زنجانی در انتظار نواخته شدن زنگ مهر
محمود شهبازی در گفتگویی ابراز داشت: در سال تحصیلی 98-97 برای نخستین بار پایه تحصیلی دوازدهم در مدارس استقرار می‌یابد و براساس این استقرار نظام آموزشی در آموزش و پرورش به نظام 6 – 3 – 3 تغییر پیدا می‌کند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمود شهبازی معاون آموزش متوسطه و دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بیش از 194 هزار دانش‌آموز زنجانی در انتظار نواخته شدن زنگ مهر هستند.
محمود شهبازی در گفتگویی ابراز داشت: در سال تحصیلی 98-97 برای نخستین بار پایه تحصیلی دوازدهم در مدارس استقرار می‌یابد و براساس این استقرار نظام آموزشی در آموزش و پرورش به نظام 6 – 3 – 3 تغییر پیدا می‌کند.

وی افزود: بر همین اساس دبیرخانه استقرار پایه دوازدهم از آبان‌ماه سال 1396 تشکیل شده و برنامه‌ریزی لازم برای استخراج آمار کلی دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی در سه حوزه تجهیزات؛ فضا و نیروی اسانی در مناطق آموزشی توسط دبیرخانه تشکیل شده است.

دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در حوزه فضا استان زنجان مدیریت لازم را داشته و با توجه به افزوده شدن یک پایه به هنرستان‌ها بررسی‌ها انجام شد که مشکلی در زمینه فضا نداشته و با رایزنی‌های صورت گرفته بخشی از تجهیزات هنرستان‌ها نیز تهیه شده است؛ قریب به یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای خرید تجهیزات در هنرستان‌ها هزینه شده و رایزنی برای دریافت اعتبارات دیگری نیز در این حوزه در دست اقدام است و تجهیزات در بین نواحی توزیع می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: 250 میلیون تومان نیز برای نوسازی هنرستان‌های زنجان در نظر گرفته شده است از سوی دیگر ساماندهی نیروی انسانی نیز اتفاق افتاده و از ظرفیت سایر دستگاه‌ها چون فنی و حرفه‌ای؛ ارشاد؛ جهاد کشاورزی؛ صنعت و معدن و میراث فرهنگی در این حوزه استفاده شده است.

دبیر ستاد پروژه مهر استان زنجان در ادامه گفت: پروژه مهر نماد مدیریت در نهاد آموزش و پرورش است و به همه اقداماتی اطلاق می‌شود که به بازگشایی مدارس منجر شود؛ شورای پروژه مهر 15 تیرماه تشکیل شده و با پنج کارگروه شامل کارگروه‌های ساماندهی نیروی انسانی ،تعمیر و تجهیز، نظارت و ارزیابی، تایید صلاحیت و کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع‌رسانی کار خود را آغاز کرده است.

شهبازی تصریح کرد: علاوه بر کارگروه‌های کشوری دو کارگروه هم به ابتکار استان زنجان ایجاد شده است؛ کارگروه پوشش تحصیلی از جمله این کارگروه‌ها است که به دلیل پراکندگی دانش‌آموزان زنجانی ایجاد شده است؛ کارگروه دفاع مقدس نیز دیگر کارگروه ابتکاری در استان زنجان که با توجه به مصادف شدن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و ارتباط آن با مهر و تربیت تشکیل می‌شود تلاش شده یک مهر حال و هوای دفاع مقدس خواهد داشت.

وی گفت: اقدامات درون سازمانی و برون سازمانی در داخل آموزش و پرورش انجام شده و پروژه مهر برگزار و جلسات با حضور معاونان برگزار شده است  توزیع کتب درسی در حال انجام بوده؛ در حال حاضر انتقالات دائم تمام شده و انتقالات موقت نیز در حال انجام است.

دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: ستاد پروژه مهر در مناطق و نواحی هماهنگی لازم با سپاه و بسیج را داشته تا فضاسازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی؛ دیدار با خانواده شهدا؛ عطر افشانی مزار شهدا و حضور و دیدار مسؤولان و خانواده‌های رزمندگان هشت سال و با توجه به اهمیت شهرداری زیباسازی مدارس خط کشی خطاطی با مشارکت انجام شده است.

شهبازی اضافه نمود: امسال تعداد مدارس استان زنجان به 2 هزار و 444 آموزشگاه افزایش یافته است؛ از سوی دیگر تغییر نظام آموزشی و همین موضوع موجب شده تعداد کلاس‌های درس به 9 هزار و 261 کلاس درس برسد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان یادآور شد: تعداد دانش‌آموزان استان زنجان در سال تحصیلی آینده 194 هزار و 186 نفر خواهد بود که بیشتر دانش‌آموز در مقطع ابتدایی به تحصیل خواهند پرداخت.

وی افزود: سیاست‌ وزارتخانه این است که رشته فنی و مهارتی افزایش پیدا کند که در مجموع در استان زنجان 86 هنرستان‌ فعال است که از این تعداد 58 باب کار و دانش و 28 باب فنی و حرفه‌ای و تعداد محصلان آن 12 هزار و 218 هنرآموز خواهد بود.

این مقام مسئول در پایان گفت: 38 درصد دانش‌آموزان استان زنجان وارد شاخه‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای شده‌اند که میانگین کشوری آن 34 درصد است و تلاش‌ شده توسعه‌ها به صورت کمی و کیفی باشد؛ افزایش هنرستان‌ها به بهای زیر سؤال بردن کیفیت نیست و سعی شده توازنی در این زمینه ایجاد شود؛ چرا که با توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌توان به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال کمک کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز