در حاشیه برگزاری جشنواره هایی همچون آش، غذای اکو و تجمعات بزرگ حسینیه و زینبیه اعظم؛

فرماندار زنجان: زنجان از شاخص های بومی فراوانی برای توسعه برخوردار است

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۳:۱۳:۰۶
کد خبر: ۷۶۳۹۲۰
فرماندار زنجان: زنجان از شاخص های بومی فراوانی برای توسعه برخوردار است
فرماندار زنجان با اشاره به ظرفیت های توسعه‌ای مختلف در شهرستان و استان زنجان، گفت: شاخص های مهم بومی فراوانی در شهرستان و استان زنجان برای توسعه وجود دارد که باید بهره گیری حداکثری از آن ها در این راستا گام برداشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  رضا عسگری با بیان اینکه شهرستان زنجان به عنوان مرکز استان ظرفیت های بالایی برای رشد و توسعه دارد، اظهار کرد: علاوه بر مرکزیت زنجان، جمعیت و زیرساخت های مهم طبیعی و سرمایه های مهم اجتماعی موجب شده زنجان از شاخصه های مهمی برای توسعه برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه زنجان سالیانه شاهد برگزاری رویدادهای مهم اجتماعی و فرهنگی در سطح ملی هستیم، افزود: برگزاری جشنواره هایی همچون آش، غذای اکو و تجمعات بزرگ حسینیه و زینبیه اعظم، زنجان را تبدیل به مرکزی برای رویدادهای مهم اجتماعی و فرهنگی کرده است.
فرماندار زنجان با اشاره به اینکه زنجان سرمایه‌های اجتماعی بزرگی دارد که باید برای توسعه از آن استفاده شود، خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز خیریه‌ای نظیر مهرانه امروز به عنوان یک نماد مهم در فعالیت جمعی و خیریه ای مردم زنجان در سطح کشور و دنیا شهرت یافته و بلوغ اجتماعی و فرهنگی مردم زنجان را نشان می دهد که این توسعه یافتگی اجتماعی باید برای توسعه در ابعاد دیگر نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 
وی موضوع امنیت را از دیگر شاخصه های مهم اجتماعی در شهرستان و استان زنجان برشمرد و یادآور شد: مطابق بررسی های صورت گرفته از حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهر زنجان، موضوع امنیت و آسایش خاطر شهروندان و مسافرین یکی از ویژگی های مهم زنجان توصیف شده که متاسفانه از سوی رسانه های محلی بخوبی مورد توجه قرار نگرفته است.
عسگری با بیان اینکه زنجان علاوه بر حوزه فرهنگی و اجتماعی، در حوزه اقتصادی نیز طی سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، افزود: طی سال های اخیر صنایع مهمی در شهرستان و استان زنجان مستقر شده اند که خروجی فعالیت آن‌ها، افزایش قابل توجه درآمدهای استانی بوده است.
فرماندار زنجان وضعیت نرخ بیکاری و اشتغال در شهرستان زنجان و استان را مناسب توصیف کرد و یادآور شد: زنجان جزو استان هایی است که وضعیت مناسبی در این بخش دارد و آمار بیمه شدگان اجباری و افرادی که برای نخستین بار کدبیمه ای دریافت کرده اند گویای این واقعیت است که به چه میزان شغل در استان ایجاد شده است.
وی تقویت فرهنگ کارآفرینی و اشتغال جوانان بدون اتکا به استخدام در بدنه دولت را خواستار شد و تاکید کرد: باید زمینه لازم برای جوانان جهت کارآفرینی و آغاز کسب و کارهای مولد بدون رویکرد ورود به بدنه اجرایی دولت را فراهم کرد و باید فرهنگ‌سازی لازم در این بخش تقویت شود.
عسگری همچنین از پیگیری برای تخصیص اعتبارات جهت توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی دره لیک و آی تی زنجان خبر داد و گفت: اعتبارات مناسبی برای ایجاد زیرساخت شهرک های صنعتی شهرستان زنجان در نظر گرفته شده و توسعه این شهرک های صنعتی در حال پیگیری است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز