مدیرکل بهزیستی استان زنجان

تشکل های حامی معلولین پیگیر حقوق معلولین باشند

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۶:۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۸۵۳۱۷
تشکل های حامی معلولین پیگیر حقوق معلولین باشند
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه 2 برابر شدن مستمری مددجویان نشان ازعزم دولت در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه دارد افزود:تشکل های معلولین باید پیگیر اجرای شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولین باشند

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمد محمدی در مراسم جشن روز افراددارای معلولیت شهرستان خدابنده با بیان اینکه دانش آموزان دارای معلولیت در اولویت دریافت تجهیزات توانبخشی و هزینه ایاب و ذهاب قرار دارند،افزود؛باید بستر فرهنگی و فیزیکی جامعه برای حضور معلولین مهیا شود.

وی با اظهار اینکه معلولین گاهی فراتر و بهتر از سایرین عمل می کنند،اظهار نمود: تحصیل ، ایجاد  اشتغال و ازدواج سه رویکردمهم در توانمندسازی  معلولین است که باید با اهتمام جدی در تمام جوامع دنبال شود.

این مقام مسئول 50 درصد از معلولیت ها را حاصل اختلالات ژنتیک  برشمرد و خاطر نشان کرد: درصورت بهره گیری از مشاوره ها و آزمایشهای ژنتیک قبل از ازدواج و همچنین  رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی در کنار استاندارد سازی راهها و خودروها ، میتوان از بروز معلولیت و تحمیل هزینه های بعدی به خانواده و جامعه پیشگیری نمود.

این مقام مسئول با ابراز خرسندی از تصویب قانون حمایت از حقوق معلولین یاد آور شد: در این قانون در بحث مناسب سازی ضمانت اجرایی پیش بینی شده و مجازات انفصال و حبس برای فرد خاطی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی اماکن و معابر فقط مختص معلولین نمی باشد تصریح نمود: سایر افراد از جمله سالمندان نیز در جامعه نیاز به معابر مناسب سازی شده دارند.

وی همچنین از معلولین خواست به حقوقشان در قانون آشنا شوند چرا که قانون برای این قشر مزایای زیادی در نظر گرفته است.

گفتنی است : این مراسم با حضور فرماندار ، امام جمعه شهرستان خدابنده و جمعی کثیری از معلولین در سالن اشراق این شهرستان برگزار شد  و درپایان مراسم از معلولین موفق تقدیر بعمل آمد.

 

 

.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز