فرماندار طارم:

۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی ۵۳۹ نفر در طارم

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۱۵:۲۵:۳۷
کد خبر: ۸۴۶۹۵۰
۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی ۵۳۹ نفر در طارم
صفری گفت: تاکنون نزدیک به 23 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای 226 طرح پرداخت و برای539 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است که به طور میانگین به غیر از سرمایه گذاری شخصی 43 میلیون 400هزار تومان برای ایجاد اشتغال هر نفر تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اولین جلسه کمیته اشتغال شهرستان طارم با ریاست ستار صفری فرماندار شهرستان طارم برگزار گردید.

در این جلسه فرماندار طارم با اشاره به اجرای طرح پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور گفت: سه فاز اول پرداخت تسهیلات تاکنون در سطح استان اجرا شده است که خوشبختانه شهرستان طارم در مقایسه با سایر شهرستان های استان جایگاه مطلوبی را در جذب این تسهیلات داشته است.

وی ضمن قدردانی از زحمات مجموعه عوامل دخیل در جذب این تسهیلات گفت: تاکنون نزدیک به 23 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات برای 226 طرح پرداخت و برای539 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است که به طور میانگین به غیر از سرمایه گذاری شخصی 43 میلیون 400هزار تومان برای ایجاد اشتغال هر نفر تسهیلات پرداخت شده است.

مقام عالی دولت در شهرستان بر رصد مستمر پرداخت تسهیلات تا رسیدن به مرحله بهره برداری طرح ها تاکید نموده و تصریح کرد: صرفا پیگیری پرداخت تسهیلات توسط دستگاههای بخشی و بانک های عامل قابل قبول نیست و بایستی تا رسیدن به مرحله بهره برداری مستمر رصد و در صورت تخطی افراد بر اساس دستورالعمل ابلاغی با آنها برخورد شود.

رییس کارگروه اشتغال شهرستان به موضوع تعیین تکلیف بیمه پرداخته و تاکید کرد: انتظار است در برابر اشتغالزایی صورت گرفته افراد بیمه شده جدید نیز ثبت شود و خواستار بررسی و پیگیری جدی این موضوع شد.

صفری سپس به نتایج بازرسی های دوره ای صورت گرفته از طرح های اشتغالزایی اشاره نموده وگفت: متاسفانه علی رغم صرف انرژی مضاعف و پیگیری های متعدد جهت پرداخت تسهیلات در حوزه صنایع دستی، شاهد ایجاد اشتغال چندانی در این بخش نبودیم.

فرماندار طارم همچنین به برخی مشکلات موجود در پرداخت تسهیلات به مددجویان نهادهای حمایتی اشاره نموده و عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی این طرح ها بایستی به تایید دستگاههای بخشی و بانک های عامل برسد و انتظار است با پرداخت این تسهیلات از وابستگی مددجویان به نهادهای حمایتی کاسته شود.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز