فرماندار طارم تاکید کرد:

افزایش سرانه مطالعه از نیاز های اصلی جامعه امروز ماست

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۰۷:۵۰:۵۶
کد خبر: ۸۵۹۳۴۳
ستار صفری تاکید کرد: افزایش سرانه مطالعه از نیاز های اصلی جامعه امروز ماست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ آیین رونمایی از کتاب با عنوان تاریخ و فرهنگ طارم نوشته اصغر بهرامی هزارودی با حضور ستار صفری فرماندار طارم و جمعی از مسئولین و اهالی فرهنگ و هنر طارم برگزار گردید.در این مراسم فرماندار طارم با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی و تاثیرگذاری آن بر زندگی افراد گفت: متاسفانه خلاء هایی در این زمینه در جامعه وجود دارد و بایستی تلاش شود هزینه های فرهنگی نیز در سبد خانوارها قرار گیرد.

صفری یکی از اصلی ترین نیازهای امروز کشور را افزایش سرانه مطالعه در جامعه برشمرد و افزود: امروز جامعه در حوزه آسیب های اجتماعی رنج زیادی می برد و برقراری ارتباط ملموس تر با کتاب و کتابخوانی می تواند در کاهش آسیب ها تاثیر گذار بوده و خلاء های موجود را پر کند.

فرماندار طارم با بیان اینکه حوزه فرهنگ یک حوزه چند وجهی، حساس و کار بسیار طاقت فرسایی است افزود: حوزه فرهنگ متولیان متعددی داشته و مطالبه گری در آن بسیار است و این در حالی است که متاسفانه تنها متولی پاسخگویی به مشکلات در حوزه فرهنگ دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

این مسئول تاکید کرد: بایستی همه تلاش کنند ضمن کاهش موازی کاری، هم افزایی لازم را در جهت ارتقای شاخص های فرهنگی داشته باشند. وی اضافه کرد: به جهت اینکه تاثیرگذاری اقدامات فرهنگی بلند مدت بوده و بسیار حساس می باشد این حوزه نیازمند حضور فعال اهل فن می باشد.

صفری جسارت نویسنده جوان جهت نگارش کتاب برای اولین بار را ستودنی خواند و عنوان کرد: به دلیل کمبود مستندات تاریخی و مکتوب در حوزه فرهنگ عامیانه مردم ممکن است این کتاب کاستی هایی نیز داشته باشد که استفاده از نظرات و پیشنهادات اهالی فرهنگ و هنر می تواند جهت نگارش نسخه های بعدی راهگشا باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه خودباوری می تواند به تبلور توانایی های ما کمک نماید و شناخت توانمندیهای گذشتگان میتواند ما را یاری رساند اظهار امیدواری کرد :کتاب نویسنده جوان تاثیرگذاری مثبتی در جهت شکوفایی استعداد های موجود در شهرستان به همراه داشته باشد.

وی تامین منابع مالی را از جمله مشکلات نویسندگان برشمرد و افزود: تلاش خواهد شد جهت تامین بخشی از هزینه های این نویسنده جوان حمایت های لازم صورت گیرد.

ستار صفری در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش حضور ناصر خسرو در شهرستان طارم در سال 1396 در این طارم اظهار داشت: وجود امنیت در این شهرستان از برجسته ترین ویژگی های تاریخی منطقه است و این امر متاثر از فرهنگ والای مردم و اقتصاد شهرستان می باشد به طوری که در سفرنامه ناصر خسرو نیز به عینه به آن اشاره شده است.

این مسئول با اشاره به وجود آثار باستانی و مذهبی متعدد، طبیعت بکر و ظرفیت گردشگری، آب و هوای مطلوب در منطقه تصریح کرد: چنین پتانسیل و ظرفیتی شاید در سطح کشور کم نظیر باشد لذا ضروری است همه در جهت شناساندن این ظرفیت های بالقوه خدادادی کمک نموده و موجبات توسعه و شکوفایی اقتصاد شهرستان را فراهم نمایند.

فرماندار طارم در پایان از برگزاری نشست های دوره ای با اهالی فرهنگ و هنر خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از نظرات سازنده فرهنگ دوستان شهرستان بتوانیم گامی مثبت در جهت ایجاد فضای بانشاط و امید برای مردم طارم داشته باشیم.

وی همچنین از برگزاری هفته فرهنگی در شهرستان با پوشش صدا و سیمای استان خبر داد و اهالی فرهنگ و هنر دعوت نمود تا در جهت هرچه بهتر برگزاری این برنامه فرمانداری را یاری رسانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز