در ارزیابی عملکرد ادارات ارزیابی عملکرد سراسر کشور:

استان زنجان رتبه برتر کشوری را از آن خود کرد

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۵:۵۹:۳۸
کد خبر: ۸۸۴۸۵۴
استان زنجان رتبه برتر کشوری را از آن خود کرد
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش ‌و پرورش افزود: دولت پذیرفته است تا اعتبارات لازم برای پاداش پایان خدمت و مرخصی بازنشستگان عزیز تا پایان شهریور پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اداره ارزیابی عملکرد استان زنجان در ارزیابی عملکرد ادارات ارزیابی عملکرد سراسر کشور رتبه برتر را کسب نمود. به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، گردهمایی کارشناسان، کارشناس مسئولان و روسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان‌های سراسر کشور در مشهدالرضا، با شعار آگاهی، پیشگیری و بهبود عملکرد برگزار گردید.

در این همایش سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: امروز دولت الکترونیک به کمک آمده است و باعث می‌شود تا ضریب نفوذ کارمان را افزایش دهیم و از این طریق به ‌سلامت سازمانی و اداری، افزایش سرمایه اجتماعی، ارتقای فرهنگ‌ سازمانی، بهبود عملکرد آموزش و پرورش و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت فرزندان این مرزوبوم کمک کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: در نظام ارزیابی، گستره عظیمی در پهنه کار قرار می‌گیرد و اگر همه این امور انجام بگیرد اما به مؤلفه چهارم توجه نشود، موفق نخواهیم بود چرا که ارزیابی نظام اجرایی و ارزیابی نظام طرح، برنامه و نظارت بر آن؛ به‌منظور تحقق بهبود عملکرد است، بنابراین چهارمین مؤلفه بهبود عملکرد است.

وی در ادامه اضافه کرد: در واحد رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد و نظارت باید طرح و برنامه‌ها، اجرایی سازی و نظارت و فرآیندهای بهبود عملکرد مورد بررسی قرار گیرد و این‌ها را از سازمان مورد ارزیابی بخواهیم تا کار خوب تقویت، اشتباهات اصلاح، کار غلط تعطیل و کار مورد غفلت تضعیف شود و با این نگاه پنجاه‌ درصد پیشرفت سازمانی و بهبود عملکرد اتفاق می‌افتد.

حسینی تصریح کرد: شما از حقوق دانش آموزان، معلمان، اولیا و مردم با رسیدگی به شکایات و خواسته‌های آن‌ها صیانت و تکریم می‌کنید و موجب ارتقا تکریم ارباب ‌رجوع، صیانت از شهروندان، سلامت اداری و حقوق شهروندی می‌شوید.

در ادامه علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیزقانون تبدیل وضعیت استخدام نیروهای حق‌التدریس و آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی را برای آموزش ‌و پرورش مشکل‌ساز دانست و گفت: چنین قانونی هرچند سال یک ‌بار، آموزش‌ و پرورش و نظام حرفه‌ای معلمی را دچار چالش‌های جدی می‌کند‌.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش ‌و پرورش افزود: دولت پذیرفته است تا اعتبارات لازم برای پاداش پایان خدمت و مرخصی بازنشستگان عزیز تا پایان شهریور پرداخت شود.

گفتنی است، اختتامیه همایش کارشناسان وکارشناس مسئولان  وروسای ادارات ارزیابی سراسر کشور در مرداد ماه 98 برگزار گردید که در این مراسم  از اداره ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات استان زنجان بعنوان اداره ارزیابی برتربا حضور خانم مظفر، مدیرکل ارزیابی عملکرد و آقای خدابنده مدیر کل استان خراسان رضوی تقدیر گردید.

 

نظر شما