استاندار زنجان:

تعداد واحدهای صنعتی واگذار شده با حجم سرمایه‌گذاری هم‌خوانی ندارد

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ - ۱۳:۲۹:۳۰
کد خبر: ۸۹۵۹۴۸
تعداد واحدهای صنعتی واگذار شده با حجم سرمایه‌گذاری هم‌خوانی ندارد
ما باید بدانیم چطور صاحبان صنایع را به استان بیاوریم و برای حل مشکلات راهکار پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی با هر شهرستان در طول مهر و آبان انجام شود و فرمانداران برای مطرح کردن موضوعات و نیاز شهرستان تبادل نظر با مسئولان ستاد استانی داشته باشند.

وی به تعیین اولویت‌های مهم اقتصاد مقاومتی برای شش ماه دوم سال تاکید کرد و افزود: جلسات باید بر اساس این اولویت‌ها برگزار شود و به دنبال این باشیم که رشد خود را در مقایسه با برنامه‌های تعیین شده و همین طور نسبت به سنوات گذشته بسنجیم و مشخص شود که آیا در حوزه رونق تولید اقدامات خاصی به طور مثال در حوزه تسهیلات یا منابع داشتیم.   

این مسئول تصریح کرد: باید گزارشی ارائه شود که با در دست داشتن اطلاعات سال‌های گذشته و مقایسه دوره‌های مختلف بدانیم که چه تسهیلاتی ارائه شده نتیجه‌گیری منطقی داشته باشیم و بهتر به عملکرد بانک‌ها بپردازیم.   

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نسبت جمعیت مولفه مهمی برای ارائه تسهیلات نیست و سرمایه‌ها بیش از آن اهمیت دارد، عنوان کرد: ما باید بدانیم چطور صاحبان صنایع را به استان بیاوریم و برای حل مشکلات راهکار پیدا کنیم.  

وی افزود: باید جلسه با کارشناسان خبره بانک‌ها برگزار کنیم تا با کمک آن‌ها الگوی خوبی ارائه شود و این الگو را به عنوان نقشه راه برای گشایش اعتبارات ارائه تسهیلات و رفع مشکلات در دستور کار قرار دهیم.  

حقیقی در مورد تعیین تکلیف واحد‌های صنعتی، بیان کرد: برخی از زمین‌ها در شهرک‌های صنعتی واگذار شده اما راکد مانده و می‌توانیم از قوه قضاییه درخواست کنیم که به این موضوعات رسیدگی کنند؛ چراکه بعضی از زمین‌ها تسهیلات گرفتند و کاری انجام ندادند و همین‌طور ۴۰ درصد ظرفیت خالی است.   

وی با بیان اینکه بعضی از آمارها یکدیگر را نقض می‌کنند، تصریح کرد: به عنوان مثال در آمارها می‌بینیم ۱۱۹ مورد زمین واگذار شده که این موضوع با حجم سرمایه‌گذاری هم‌خوانی ندارد. باید با ارائه برنامه زمان‌بندی شده، نحوه پیگیری و برخورد با زمین‌های واگذار شده که راکد مانده مشخص شود.  

استاندار زنجان یادآور شد: یکی از مشکلات ما این است که زمین‌هایی را به بخش خصوصی واگذار کردیم که صاحب سند شده و برخی از آن‌ها به هزینه‌های میلیاردی فروش رفته، برخی هم فروش نرفته اما هیچ خروجی نداشته است که می‌توانیم این زمین‌ها را به مزایده مشروط گذاشته و به کننده واقعی بسپاریم تا گشایشی به وجود بیاید، برای به نتیجه رسیدن واحد تولیدی نیز ضمانت بدهد.   

وی با اشاره به اینکه مسیر گزارش‌های جلسات اقتصاد مقاومتی سازمان‌محور است، تاکیدکرد: در حالی که باید این گزارش‌ها پروژه‌محور باشد، هدایت سرمایه‌گذاران باید در شهرک‌های صنعتی اتفاق بیفتد و اگر می‌خواهیم نمایشگاه‌هایی که برگزار ‌کنیم که از آن نتیجه عملی داشته باشیم، باید واحدهای تولیدی محصولات خود را معرفی کرده و منجر به قرارداد به شود که اگر این کار صورت نگیرد بهره‌برداری نداشتیم.

 

نظر شما