رئیس مرکز ملی آمار ایران در استان زنجان:

آمارگیری «ثبتی‌-مبنا» جایگزین آمارگیری سنتی می‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۳:۲۹:۲۳
کد خبر: ۹۲۰۴۸۸
آمارگیری «ثبتی‌-مبنا» جایگزین آمارگیری سنتی می‌شود
رئیس مرکز ملی آمار ایران با اشاره به حرکت مرکز آمار از نظام آمارگیری سنتی به سمت آمارگیری ثبتی مبنا، گفت: آمارگیری ثبتی‌-مبنا جایگزین آمارگیری سنتی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جواد حسین‌زاده در نشست خبری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، با بیان اینکه در نظام آماری نوین باید یک مرجه رسمی برای اعلام آمارها وجود داشته باشد، اظهار کرد: امروزه در نظام آماری مدرن باید مرجعیت آمار، مدل‌سازی و وجود قانون یکپارچه و سازگار با نظام آماری را داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود مشخص شدن مرجعیت مرکز آمار برای ارائه آمار در کشور، هنور بانک مرکزی نسبت به ارائه آمار اقدام می کند، تاکید کرد: مرکز آمار نیز این نظر را دارد که وقتی مرکز آمار به عنوان مرکز رسمی وجود دارد نیازی به ارائه آمار مراکیز دیگر نیست و خوشبختانه طی سال های اخیر این روند مناسب شده است.

رئیس مرکز ملی آمار ایران با بیان اینکه نباید با موازی‌کاری و ارائه آمار متفاوت در خصوص یک شاخص، باعث هدررفت منابع شویم، افزود: علاوه بر این باید به سمتی حرکت کنیم که آمارگیری ثبتی‌مبنا جایگزین آمارگیری سنتی شود. با آمارگیری به روش ثبتی‌مبنا داده‌های اداری با روش علمی پردازش شده و به داده آماری تبدیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آمار احصا شده در مرکز ملی آمار ایران کاملاً محرمانه بوده و تا به امروز هیچ‌گونه تخلفی در این خصوص گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: مرکز ملی آمار ایران تا به امروز استقلال خود را در احصای آمار حفظ کرده و هیچ‌گاه به سمتی حرکت نمی‌کند که در سیاست‌گذاری‌ها نقش داشته و یا اثری بگذارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز