معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

بخشی از پروژه‌های بازآفرینی تا پایان امسال و بخشی دیگر سال آینده به اتمام می رسد

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۱۵:۵۸:۳۹
کد خبر: ۹۲۸۶۳۶
بخشی از پروژه‌های بازآفرینی تا پایان امسال و بخشی دیگر سال آینده به اتمام می رسد
در زمان حاضر ۲ هزار پروژه بازآفرینی شهری برای رفع کمبودهای زیرساختی در دست اجراست که بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  ظهر روز سه‌شنبه سید محمد پژمان در بازدید از مناطق شامل طرح بازآفرینی شهری زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقرر بود که تعدادی از پروژه‌های بازآفرینی طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به اتمام برسد که بخشی از آن تا پایان امسال و بخشی دیگر سال آینده به اتمام می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: تا پایان سال آینده تمامی پروژه های بازآفرینی شهری در اختیار مردم برای استفاده قرار خواهد گرفت و تابلوی دقیقی از وضعیت آنها به لحاظ کمی و کیفی استخراج خواهد شد که این مهم به پیشبرد کارها کمک می کند.  برای ساماندهی و شتاب دهی به اجرای پروژه های بافت های فرسوده باید اقداماتی انجام بگیرد چرا که نوسازی آنها سال های زیادی طول می کشد و ناپایداری واحدها در مناطق فرسوده مخاطراتی را برای ساکنان آنان در مواقع حوادث مختلف از جمله زلزله دارد.

سید محمد پژمان گفت: زندگی مردم در بافت های فرسوده شرایط نامناسبی را ایجاد کرده است و جمعیت ساکن در این مناطق از کمترین خدمات رفاهی برخوردار هستند و علاوه بر آن بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز در این مناطق به وقوع می پیوندد که بر نگرانی‌ها می افزاید. شتاب بخشی کارها در بافت های فرسوده صرفا توسط دولت با توجه به منابع محدود آن امکان پذیر نیست و بهره گیری از ظرفیت های شهری و سرمایه گذاران با تعامل و همفکری در مناطق مختلف کشور می تواند به پیشبرد امور و فعالیت ها کمک بسزایی داشته باشند.  پروسه طولانی مدت برای به سرانجام رساندن پروژه های مربوط به بافت فرسوده کاری را از پیش نمی برد و  متاسفانه ظرفیت های موجود  در شهرها چندان جدی گرفته نمی شود و بسیاری تصور می کنند که توان تکمیل آنها در مقیاس ملی است.

وی اضافه کرد: بسیاری بر این باورند که همه گره های این حوزه با پول نفت برطرف می شود، در حالی که این اعتقاد نادرست است و در این میان رسانه های جمعی با آگاهی رسانی مانع از تبدیل پروژه های محلی به ملی شوند، چرا که هر کدام راهکارهای خود را دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری  ایران ادامه داد: در زمان حاضر ۲ هزار پروژه بازآفرینی شهری برای رفع کمبودهای زیرساختی در دست اجراست که بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به وجود آثار میراث فرهنگی در مناطق بافت فرسوده نیز گفت: به تازگی نشست ها و تفاهم نامه هایی با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور انجام و همکاری های بین بخشی در این خصوص افزایش یافته است که در بافت های تاریخی، بنا و بافت تاریخی شناسنامه و هویت شهری محسوب می شوند.  هر چند در راهکار احیای و نوسازی این بافت های تاریخی اختلافاتی وجود دارد و اما امکان احیا با حفظ کالبدی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: در این میان بازآفرینی شهری آمادگی تعدیل سیاست ها را دارد و باید محدوده های مشترک تاریخی، مطالعه و به اقتضا و به ازای هر پلاک اقدامات پیشنهادی انجام شود.

 

 

نظر شما