استاندار زنجان:

مدیران، برخورد شعاری با مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۰:۰۴:۰۲
کد خبر: ۹۳۱۷۷۹
مدیران، برخورد شعاری با مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند
استاندار زنجان گفت: مدیران و مسؤولان باید دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را مساله و دغدغه خود دانسته و به صورت شعاری با آن برخورد نکنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، اظهار داشت: یکی از نتایج اقدامات آنی و تصمیمات زودگذر این است که متاسفانه ارتباط تعریف‌شده‌ای با شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار نشده و بعد از افتتاح پارک علم و فناوری، پیگیری مسائل این شرکت ها به فراموشی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه رشته‌های بین رشته‌ای، یکی از الگوهای توسعه هر کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه تجارت در دنیا بر مبنای رشته‌های بین رشته‌ای بوده و دانشگاه‌های معتبر دنیا نیز در این زمینه به تربیت نیرو می‌پردازند.

مقام عالی استان تصریح کرد: یکی از الگوهای توسعه در استان زنجان نیز شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید در عمل به آن‌ها ایمان داشته، به آن‌ها ارزش و بها داده و دغدغه آن‌ها را مانند دغدغه خود دنبال کنیم.

حقیقی ادامه داد: به جهت اهمیت این موضوع، جلسات ماهانه با نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار کرده و یکی از جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز به این شرکت‌ها اختصاص داده شود تا دغدغه‌ها و مشکلات مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور مدیران مربوطه، پیگیری و حل شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به کیفیت فهالیت ها در شرکت های دانش بنیان از افزایش صِرف تعداد این شرکت ها مهمتر است، تصریح کرد: تجاری‌سازی در شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته که باید با حل مشکلات این شرکت‌ها بتوانیم به تجاری‌سازی برسیم.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲ موضوع تجارت استان با کشورهای اوراسیا و ایجاد شهرک صنعتی ترکیه‌ای در زنجان، گفت: این ۲ موضوع نباید رها شود زیرا اگر به نتیجه برسد برابر با ۱۰ سال فعالیت و تلاش یک مدیر است.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر تشکیل گروهی برای پیگیری این ۲ موضوع مهم در استان زنجان، اظهار داشت: اگر هدف‌گذاری ها به درستی صورت گیرد در موعد مقرر نتیجه می‌دهد و برای این هدف باید گزارش پیگیری‌ها به طور مرتب در این جلسه ارائه شود.

 

نظر شما