معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

موضوع مالکیت پسماند روی تا پایان سالجاری تعیین تکلیف می شود

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۳:۳۱:۰۱
کد خبر: ۹۴۹۷۹۳
موضوع مالکیت پسماند روی تا پایان سالجاری تعیین تکلیف می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: موضوع مالکیت پسماند روی در استان زنجان تا پایان سالجاری تعیین تکلیف می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فرامرز نیک سرشت با اشاره به آخرین وضعیت پسماند روی در زنجان و طرح انتقال آن، گفت: در قانون بودجه ۹۸ ردیف خاص درآمد حاصل از فروش پسماند سرب و روی زنجان باز شده است که امسال باید ۴۰ میلیارد تومان نیز از این طریق درآمد حاصل استان می‌شد ولی باوجود اینکه یک بار مالکیت پسماند به شورای عالی معادن کشور واگذار شده و به دلیل مطرح بودن ۲۸ فقره شکایت از سوی بخش خصوصی در شعب مختلف دیوان عدالت اداری، هنوز یک حکم قطعی تمام‌کننده، حاصل نشده است.
وی با یادآوری اینکه توصیه دیوان عدالت اداری و پیشنهاد مدیریت استان این بود که بین دولت و بخش خصوص در خصوص مدیریت و فروش، درآمد حاصل و نیز هزینه‌کرد پسماند روی توافق ایجاد شود، افزود: در این راستا چندین نشست با بخش خصوصی برگزار کردیم و به مرحله توافق نزدیک شده‌ایم.
نیک سرشت با اشاره به اینکه در حال حاضر مالکیت پسماند روی در اختیار شورای عالی معادن است، ادامه داد: با توجه به اینکه شکایت های از سوی بخش خصوصی انجام گرفته و در شعب مختلف دیوان عدالت اداری مطرح است، هنوز پرونده مفتوح بوده و الان می‌توانیم با استناد به رای قبلی، در پسماند روی دخل و تصرف کنیم.معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه موضوع مالکیت پسماند روی امسال حتما تعیین تکلیف می‌شود، متذکر شد: ما می‌خواهیم به صورت یکجا و قطعی و برای همیشه مشکل مالکیت پسماند روی را حل کنیم و اگر به توافق نرسیدیم، منتج به صدور رأی توسط دیوان عدالت اداری خواهد شد.
نیک سرشت در ادامه با اشاره به روند انتقال پسماند روی به محل دیگر، گفت: در خصوص انتقال پسماند روی محلی را تعیین و همه مراحل اداری برای واگذاری زمین، رعایت مسائل زیست‌محیطی، آزمایشگاه مکانیکی و فنی خاک، تایید مشاور مربوط به مسائل زیست‌محیطی، همراهی منابع‌طبیعی، شرکت آب منطقه‌ای و … انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات روند انتقال پسماند روی نارضایتی اهالی «روستای مرصع»است، ادامه داد: رفع نگرانی و نارضایتی روستاییان اطراف محل مکانیابی شده برای انتقال پسماند روی در حال پیگیری است تا اطمینان صد درصدی به اهالی این روستا بدهیم که هیچ‌گونه ضرر و زیانی متوجه آن‌ها نخواهد شد.
تاکید کرد: اجرای بسیاری از مسائل اجتماعی و زیرساختی از جمله ساخت جاده، مدرسه، خانه بهداشت و برخی موارد دیگر برای روستای مرصع جزو تعهدات بخش خصوصی است تا به روستاییان خدمات ارائه دهد.
نیک سرشت گفت: امیدواریم اهالی روستای مرصع در این زمینه تعامل و همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم بلافاصله اکیپی را که باید برای ایجاد یک زیرساخت صنعتی در این محل ایجاد شود را مستقر کنیم و شاهد انتقال پسماند روی از ابتدای سال آینده به این محل باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز