استاندار زنجان تاکید کرد:

اختصاص اعتبار به شهرداری‌ها به شرط تسویه نیم‌درصد سهم کتابخانه‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۲:۳۳:۱۶
کد خبر: ۹۵۰۳۲۸
اختصاص اعتبار به شهرداری‌ها به شرط تسویه نیم‌درصد سهم کتابخانه‌ها
استاندار زنجان خواستار پیگیری تحقق عملیاتی تفاهم‌نامه های منعقد شده با شهرداری‌های استان برای پرداخت سهم نیم درصد از درآمدها به حساب انجمن های کتابخانه‌های عمومی شد و گفت: اختصاص اعتبار به شهرداری‌ها مشروط به تسویه نیم درصد سهم کتابخانه‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی استان و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری باید پیگیر باشند تا تسویه بدهی های نیم درصد از درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی، بر اساس یک برنامه زمان بندی مشخص به انجام برسد.
وی با بیان اینکه مشارکت و حمایت از کارهای فرهنگی از جمله وظایف شهرداری ها است، اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه با شهرداری های استان برای تسویه بدهی ها بابت نیم درصد درآمدها، اقدام خوبی است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، شهرداری های این استان بیش از سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به انجمن های کتابخانه عمومی بدهکار هستند.
مقام عالی اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه کتابخانه مرکزی استان اشاره کرد و گفت: در اجرا و تکمیل این طرح توسط شهرداری زنجان باید هویت و کاربری فرهنگی آن مد نظر باشد نه اینکه ماهیت تجاری به آن داده شود.
حقیقی در خصوص نحوه تکمیل طرح کتابخانه مرکزی این استان دستور داد تا با همفکری اداره کتابخانه های عمومی و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای انجمن، تفاهم نامه مناسب و جامعی تنظیم و برای تصویب مهیا شود.
کتابخانه مرکزی زنجان که حدود ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد، با پیشرفت فیزیکی ۲۲ درصدی، چند سالی است که متوقف مانده و طرح ها و شیوه های طراحی شده برای تکمیل آن از جمله مشارکت دادن بخش خصوصی در این پروژه، به نتیجه نرسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز