نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

«جهش اقتصادی» تکمیل‌کننده شعار سال گذشته یعنی «رونق تولید» است

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۱۵:۱۴:۳۱
کد خبر: ۹۸۰۸۴۵
«جهش اقتصادی» تکمیل‌کننده شعار سال گذشته یعنی «رونق تولید» است
آیت الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: وی با اشاره به اینکه اگر به دنبال تحقق شعار امسال مبنی بر جهش تولید هستیم، باید ظرفیت‌های بالقوه را به مرحله فعلیت تبدیل کنیم، تصریح کرد: بی‌شک با نگاهی به شعارهای چند سال اخیر، به این موضوع پی می‌بریم که محور شعارهای سال پیرامون عرصه اقتصادی است و نام‌گذاری امسال با عنوان «جهش اقتصادی» تکمیل‌کننده شعار سال گذشته یعنی «رونق تولید» بوده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: با مشاهداتی که در سال گذشته انجام شده، به عینه دیدیم که عزم جدی برای رونق و جهش تولید در استان وجود دارد و این امر امسال نیز تداوم خواهد داشت. با توجه به بازدیدهایی که از چند واحد تولیدی که سال‌ها راکد مانده و امروز به چرخه تولید بازگشته‌اند، به عمل آمد، این خود حاکی از آن است که کارهای خوبی در زمینه رونق تولید در استان صورت گرفته است.

وی یادآور شد: سال گذشته به عینه دیدیم که حدود ۱۲ واحد تولیدی وارد چرخه تولید شد که این موضوع برای ما قطعیت پیدا کرد که برای رونق تولید در استان و نیز اهتمام به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار سال، عزم جدی در استان وجود داشته است. این فرمایشات بدین معنی است که زیرساخت‌ها آماده است اما کافی نیست و رهبر فرزانه انقلاب همه این نکات را با امیدواری بیان کردند.

خاتمی با تاکید بر ای تکه رعایت برخی موارد باعث خواهد شد تا اقبال مردم برای مصرف کالاهای داخلی افزایش یابد، ادامه داد: اول اینکه باید جلوی واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود را به کشور بگیریم و دوم مقوله قاچاق است که ظاهراً تا به امروز زور هیچ‌کس برای ریشه‌کن کردن به قاچاق نرسیده است. احساس من در طول چهل روز گذشته این است که مردم اکثراً از تولیدات داخلی به‌ویژه در این روزها که بیشتر در خانه هستند، استفاده می‌کنند که این خود می‌تواند کمک‌حال تولید باشد.

وی با یادآوری اینکه در خصوص اقتصاد مقاومتی همواره تاکید بر این بوده که مسئولان اهتمام جدی به برش استانی این موضوع داشته باشند، اظهار کرد: در این خصوص ابتدا به ساکن باید مشکلات را در این زمینه شناسایی و احصا کرده و نسبت به اولویت‌بندی این مشکلات اقدام کنند و سپس برای برش استانی طرح بدهند، آنگاه صاحب‌نظران اقتصادی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را گرد هم آورده و این دغدغه‌ها را به آن‌ها معرفی کنیم و این گونه به مسائل نگاه کنیم که اگر بتوانیم موانع چند اولویت اول را از میان برداریم، چقدر قادر خواهیم بود در مسیر صحیح قرار بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه امروز در برهه‌ای قرار داریم که جامعه نیاز به آرامش دارد، افزود: امروز در بحث نرخ بیکاری ۳.۵ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر قرار داریم. همچنین ۳۰ درصد جمعیت استان روستایی است و خوشبختانه نرخ بیکاری در مناطق روستایی استان ۷ درصد است که بارش‌های اخیر نیز باعث شده است تا مهاجرت به شهر با شتاب کمتری صورت گیرد.

امام جمعه زنجان در پایان افزود: بی‌شک با نگاهی به شعارهای چند سال اخیر، به این موضوع پی می‌بریم که محور شعارهای سال پیرامون عرصه اقتصادی است و نام‌گذاری امسال با عنوان «جهش اقتصادی» تکمیل‌کننده شعار سال گذشته یعنی «رونق تولید» بوده است.

 

 

نظر شما