شهردار زنجان:

تمامی بوستانها و پارکها روزسیزدهم فروردین تعطیل خواهند بود

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۷:۲۰:۱۴
کد خبر: ۹۸۱۵۱۸
تمامی بوستانها و پارکها روزسیزدهم فروردین تعطیل خواهند بود
یگانه شهردار زنجان: شهرداری زنجان به عنوان پشتیبانی کننده در تجهیز نقاهت گاههاست و در تهیه اقلامی مانند پتو ، پارچه ملافه و تشک و اقلام غذایی اقدام کرده است .برای افرادی که اقدام به گشتن و جمع اوری زباله هادر سطح شهر می کنند نیز با توجه به موضوع پیش امده در بحث بیماری کرونا این قبیل اعمال توسط خود فرد محدود شده ولی تکلیف ما در قبال این افراد، توزیع اقلام بهداشتی برای این افراد و ضد عفونی کردن سطل های زباله و دادن تذکر به انهاست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دکتریگانه شهردار زنجان که برای که در واپسین روزهای سال 98 برای سومین بار به شهراری زنجان راه یافته؛ در نشستی ویدئو کنفرانس با خبرنگاران در تشریح فعالیتها و اقدامات شهرداری زنجان در جهت پیشگیری و کنترل کرونا ویروس گفت:با شروع بحث کرونا در کشور زنجان جزو اولین استانی بود که اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع بیماری را انجام داد. 

وی از مهمترین اقدامات شهر داری را ضد عفونی کردن وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسیها، اماکن عمومی، میادین، آرامستانها، پارکها و... با همکاری نیروهای نظامی، ارگانها و گروههای جهادی و داوطلب عنوان کرد و افزود: اولویت ما حفاظت نیروهای شهرداری است چون به عنوان نیروی پشتیبانی و به عنوان مسئول تدفین متوفیان این بیماری و جمع اوری پسماندهارا بر عهده دارند.

یگانه افزود: مجهز شدن همه ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی به اقلام بهداشتی و تهیه این اقلام برای تمامی نیروها و پرسنل شهرداری، نصب پیامهای بهداشتی در سطح شهر با همکاری کمیته اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی درجهت اگاهی بخشی به شهروندان در جهت رعایت مسایل بهداشتی عموم مردم انجام شد.به نقل ازوب دا- زنجان؛ یگانه در ادامه تشریح اقدامات شهرداری زنجان در بحث پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود:انتظار همه مسئولین از مردم فهیم استان این است که دید و بازدید های خود را محدود کنند و به بیرون امدن از منزل در این شرایط اصرار نداشته باشند.

وی از شهروندان درخواست کرد ماسک و دستکش استفاده شده خود را در محیط و سطح شهر رها نکنند چون منشا انتقال ویروس و همچنین زحمت مضاعفی بر دوش نیروهای شهر داری است .

طبق مصوبه ستاد تمامی بوستانها و پارکها روز سیزدهم فروردین تعطیل خواهند بود و اجازه حضور و تردد افراد را در این اماکن نخواهیم داد .

شهردار زنجان دراین گفتگوی ویدئوکنفرانس در پاسخ به سوال خبرنگاران نیز گفت:استفاده همشهریان از فضای سبز و پارکها باید همراه با رعایت  اصول بهداشتی باشد و برای افرادی است که اجبارا باید پیاده روی داشته باشند و یا فضایی در منزل ندارند که پیاده روی کنند امکان پذیر است.

وی گفت: در زمینه تدفین متوفیان بیماری کرونا در آرامستانها نیز با نظارت مسئولین دانشگاه است  و نحوه تغسیل متوفیان نیز با رعایت موازین شرعی و رعایت کامل اصول بهداشتی است .

در مورد نحوه ضد عفونی نمودن معابر و خیابانها نیز طبق دستور العمل جدیدی که صادر شده در ان به تفکیک و به تفصیل نوع مواد و زمان ضد عفونی کردن ابلاغ شده که با پایان مسئله بیماری، نگرانی از بابت آسیب به محیط زیست نداشته باشیم.

یگانه افزود: همه مکلف به جلوگیری از حضور مردم در معابر عمومی هستند و شهرداری نیز طبق مصوبه بنرهایی را در سطح شهر به همین مضمون نصب کرده است .طبق دستور کمیته امنیتی به غیر از سوپر مارکتها و واحدهایی که اقلام ضروری مردم را عرضه می کنند کلیه واحد های تجاری تعطیل خواهند شد و تخطی از این امر قطعا همراه با ورود مسئولین قضایی خواهد بود.

مهندس یگانه در ادامه پاسخ به سوالات خبر نگاران افزود:  شهرداری زنجان به عنوان پشتیبانی کننده در تجهیز نقاهت گاههاست و در تهیه اقلامی مانند پتو ، پارچه ملافه و تشک و اقلام غذایی اقدام کرده است .برای افرادی که اقدام به گشتن و جمع اوری زباله هادر سطح شهر می کنند نیز با توجه به موضوع پیش امده در بحث بیماری کرونا این قبیل اعمال توسط خود فرد  محدود شده ولی تکلیف ما در قبال این افراد،  توزیع اقلام بهداشتی برای این افراد و ضد عفونی کردن سطلهای زباله و دادن تذکر به انهاست.

 در زمینه متکدیان و معتادین سطح شهر نیز شهرداری به عنوان حامی در این زمینه نقش دارد و محلی اماده شده برای اسکان و اقامت این افرادو در بحث جذب مهمان نوروزی نیز طبق دستور العمل هیچ مهمانی از سایر استانها را نخواهیم پذیرفت و از نصب المانهایی که موجب جذب گردشگر و مهمان را بکند جلوگیری خواهد شد.

شهردار زنجان درپاسخ به سوال خبرنگاران افزود:  شهرداری زنجان جزو ارگانهاییست که به جد درگیر این بیماری است تا جایی که توانستیم در جهت اموزش شهروندان که اولویت فرهنگی شهرداری است  اقدام کردیم و با همکاری کمیته اطلاع رسانی ستاد پوستر هایی  در این زمینه در اتوبوسها و تاکسیها و سطح شهر نصب شده است. محلی را به عنوان محل دفن پساندها در نظر گرفتیم که بازرسان بهداشتی بازدید دوره ای بر این  محل  انجام می دهند. در بحث دپو اولویت کاری ما این است که محلهای دپوی زباله را در داخل شهر با استفاده از ابزار مکانیزه به حداقل برسانیم و تلاش می کنیم در سال جدید شیوه جمع اوری فعلی را جمع کنیم و با شیوه جدید برای جمع اوری زباله در سطح شهر اقدام کنیم .

اسماعیل رحمانی مدیر روابط عمومی دانشگاه و رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد در این نشست ویدئو کنفرانس  ضمن تشکر از اصحاب رسانه های گروهی استان و خیر مقدم و تشکر از دکتر یگانه شهر دار زنجان توضیحاتی از برنامه های مرجعیت رسانه ای در استودیو سلامت استان زنجان مستقر در مرکز همایشهای بین المللی روزبه مبنی بر اینکه روز انه 5 برنامه زنده به دو بخش خبری ساعت 12 ظهر و 8 شب ، برنامه عافیت در دو بخش صبح ساعت 9/30و ساعت 8/15 شب با پخش مستقیم از شبکه استانی اشراق و نشست خبری از طریق ویدئو کنفرانس  با اصحاب رسانه های گروهی با حضور مسئولین دانشگاه و اعضای قرارگاه زیستی پدافند غیر عامل استانی برگرار می گردد .

وی با اعلام آمار تجمعی 1318نفر، تعداد بستری 373، ترخیص شده 285، مثبت تاکنون 450 نفر تاکید داشت.

وی افزود: اطلاع رسانی و آموزش در قالب اصول و مبانی 360 در جه با طرح موضوعات در کمیته اطلاع رسانی ستاد ترکیب ظرفیت ها در سازمانهای دولتی و مردم نهاد بویژه صدا و سیما ،رسانه های گروهی ،شبکه های اجتماعی صورت گرفته است و شهر داری هم در این زمینه با در اختیار گذاشتند ظرفیت های محیطی و شهری همکاری شایسته ای داشته اند و در شرایط کنونی با وجود همه بر نامه ریزی ها و اقدامات و فعالیت های شایسته ای که بریا مبارزه با کرونا ویروس صورت گرفته در فعل حاضر مردم رکن اصلی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس هستند که با خود کنترلی ، خود مراقبتی و رعایت توصیه های بهداشتی در منزل بمانند و نقش خود را برای سلامتی خود، خانواده و شهر وندان را با قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ویروس ایفا نمایند .بخصوص با پرهیز از حضور در مراکز تجمعی و دور همی های، سفرهای تعطیلات نوروزی و بویژه اکیدا برای روز طبیعت و سیزده بدر برنامه ریزی نکنند و در خانه بمانند و طبیعت را از قاب تصویر ببینند و از حضور در تفرجگاهها و طبیعت پرهیز نماینددر ثانی خدای نرکده دچار حوادث ترافیکی هم نشوند چرا تا امروز 6فروردین حوادث ترافیکی 150 نفر بوده و 124 نفر به بیمارستان اعزام شده اند که این موضوع باعث افزایش حجم کاری مراکز در مانی و اورژانس پیش بیمارستانی می شود.

وی در ادامه به پیش بینی نقاهتگاه اشاره کرد و گفت: مسئولیت ایجاد نقاهتگاهها بر عهده فرمانداران شهرستانها و با مشارکت دیگر سازمانهاست نقاهتگاهها با نظر کمیته کارشناسی و ناظر ستاد دانشگاهی کرونا ویروس ایجاد می شود که ضرورت دارد بر اساس راهبرد های مدیریت بحران آمادگی لازم در ان زمینه صورت گیرد.

انشااله مردم رعایت کنند بحران کرونا را جدی بگیرند در خانه بمانند ،سامانه سلامت را برای غربالگری که چندان وقتی هم نمی برد تکمیل کنند تا زنجیره انتقال قطع شودو امید به خدا نیازی به استفاده از نقاهتگاه نشودبنابر این خود کنترلی و پیشگیری امروز بهتر از حسرت و پشیمانی فرداست؛مردم عزیز و فهیم ما رعایت کنند این در خانه ماندن ،پرهیز از حضور در مراکز تجمعی و دیدو بازدید ها را با جشن پیروزی بر کرونا جبران کنیم .

وی افزود: رویکرد سازمانها در سنوات گذشته که طرح تسهیلات نوروزی بود در شرایط بحران کنونی به طرح تشدیدی پیشگیری ، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس تبدیل شده است.

در فرماندهی نیروی انتظامی استان،سازمان گردشگری و میراث فرهنگی استان،جمعیت هلال احمر استان ...بطور مثال طرح بسیج سلامت نوروزی در حوزه سلامت امسال با توجه به شرایط فعلی بوجود امده تبدیل به طرح نظارت تشدید ی بهداشت محیطی در مقابله با کرونا ویروس شده است .

لذا با در نظر گرفتن جمیع جهات موضوع و همکاری و مشارکت حد اکثری مردم فهیم استان برای پیشگیری ، کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس و ترکیب ظرفیت های سازمانی و مردمی برای حفظ و تامین سلامت خود در جامعه یکی از ضرور تهای دیگر جنبه شاخص های حاکمیتی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ویروس می باشد .این بسته ها به مقابله با کرونا تغییر یافته و نقطه عطف همه دستگاهها مبارزه با کروناست .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز