رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل:

مردم خودرو نخرند/ برای جلوگیری از سودجویی دلالان، ماشین با سند غیرقابل انتقال تحویل دهیم/ قیمت جهانی خودرو کاهش یافته و در ایران افزایش

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۰۵:۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۳۶۵۹۸
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل گفت: باید خودروی پلاک شده تحویل مشتری دهیم و خودروهایی که متقاضی زیاد دارد، محدودیت واگذاری برای چند سال برای آن لحاظ کنیم.

«سعید موتمنی»، رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌‌ها و فروشندگان خودرو تهران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص التهابات بازار خودرو با تاکید بر اینکه اگر  کالایی که در بازار کمیاب شود با افزایش قیمت روبرو می شود، تصریح کرد: این آشفته بازار را خودروسازان داخلی ایجاد می‌کنند.

او با اشاره به قیمت خودرو 206 تیپ 2 که حدود 37 میلیون تومان فروخته می‌شد اما این روزها به 50 میلیون تومان رسیده، افزود: این قیمت یعنی حباب که توسط شرکت‌های داخلی به وجود آمده و دلیل آن هم، عدم عرضه به بازار است.

او گفت: برخی از مردم نگران این هستند که خودرویی که امروز 40 میلیون تومان است فردا افزایش قیمت داشته باشد و می‌خواهند که سریع خودرو خریداری کنند اما اغلب مصرف‌کنندگان آگاه هستند و در این موقعیت خرید انجام نمی‌دهند.

موتمنی بیان کرد: هر خودرویی قیمت جهانی دارد و قیمت 206، 50-40 میلیون تومان نیست. همانطور که در اوایل سال این خودرو را به قیمت حدود 34 میلیون تومان می‌فروختیم.

او به محدودیت عرضه در بازار اشاره کرد و گفت: خریداران از روی ناچاری خرید می‌کنند زیرا بودجه‌ای که دارند پایین است.

موتمنی تاکید کرد: در زمان‌هایی که قیمت خودرو بالا می‌رود باید مدیریت کنیم و جلوی واسطه‌گری را بگیریم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل پیشنهاد کرد و گفت: باید خودروی پلاک شده تحویل مشتری دهیم و خودروهایی که متقاضی زیاد دارد، محدودیت واگذاری برای چند سال برای آن لحاظ کنیم به این معنی که در سند آن غیرقابل انتقال بزنیم تا دلال‌ها با خرید و فروش و دست عوض کردن، از این آشفته بازاری سوء‌استفاده نکنند.

موتمنی عنوان کرد: خودروهای خارجی نسبت به یک‌ماه پیش کاهش قیمت داشته اما قیمت خودرو در داخل به قدری بالا رفته که با کاهش چند درصدی به قیمت واقعی خود نرسیده است.

او اظهار کرد: سال گذشته خودروی «النترا» را می‌توانستیم 120 میلیون تومان بخریم اما امسال با وجود اینکه نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشتیم همین خودرو 300 میلیون تومان فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل ادامه داد: در این شرایط اقتصادی، قدرت خرید مردم کاهش یافته و درصد کمی از مردم قدرت خرید خودروی بالای 400 میلیون تومان را دارند و اکثریت خودروی زیر 200 میلیون می‌خرند.

او با بیان اینکه اتحادیه در قیمت‌گذاری نقشی ندارد، افزود: مردم از شیطان بازار (جمعه بازار) خرید نکنند و حتما از مراکز مجاز و معتبر که دارای پروانه کسب هستند، خریداری کنند تا در صورت بروز مشکل اتحادیه بتواند احقاق حق کند.

موتمنی بیان کرد: ما به مردم هشدار می‌دهیم که در پیش فروش‌های غیرقانونی شرکت نکنند و خرید خود را به صورت نقدی انجام دهند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در پایان عنوان کرد: اگر بازار ثانویه ایجاد و دلار تثبیت شود مطمئنا بازار خودرو نیز آرام می‌گیرد. پس فعلا خودرو نخرند تا التهابات دلار تثبیت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز