ابتلای ۲۲ نفر از شرکت‌کنندگان مراسم ختم در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۳:۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۱۸۶۶۸
ابتلای ۲۲ نفر از شرکت‌کنندگان مراسم ختم در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲ نفر از افرادی که در مراسم ختم در یکی از شهرستان های این استان شرکت کرده بودند، به بیماری کرونا مبتلا شدند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ پرویز یزدان پناه، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹در استان در چند هفته اخیر، حضور گسترده مردم بدون رعایت اصول فاصله گذاری هوشمند و همچنین استفاده نکردن از وسایل حفاظت فردی به خصوص ماسک، در آیین های عروسی، ترحیم، تششیع و تدفین است.

او افزود: بررسی ها نشان می دهد که در یکی از شهرستان های کوچک استان، ۲۲ نفر به دنبال شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری گرفتار این ویروس خطرناک شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وضعیت سه شهرستان این استان از جمله چرام، بویراحمد و گچساران خطرناک گزارش شده زیرا که این بیماری در این شهرستان ها به طور صعودی در حال افزایش است و در حالت هشدار قرار دارند.

یزدان پناه ابراز داشت: هم اینک تعداد ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری، سه بیمار در بخش های آی سی یو بستری و ۱۲ بیمار در اثر ابتلا به این بیماری خطرناک فوت اند که سه مورد از این مرگ ها در دو هفته اخیر بوده اند.

او تاکید کرد: تعداد کل مبتلایان تشخیص داده شده استان از دو هفته قبل تاکنون در حال افزایش است و تعداد بهبود یافتگان کامل از بیماری کرونا ۸۱۱ نفر بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: توصیه اصلی دانشگاه علوم پزشکی استان به مردم‌، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری هوشمند، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شرکت نکردن در تجمعات، خارج نشدن از خانه به جز در موارد ضروری، شستن مکرر دست ها، خرید نکردن از فروشگاه ها و مراکزی است که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز