کرمانشاه آماده صادرات ماسک

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۳:۴۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۵۵۶۶
کرمانشاه آماده صادرات ماسک
کرمانشاه پس از خودکفا شدن در تولید ماسک موردنیاز استان و ارسال آن به دیگر استان‌ها، اکنون خود را برای صادرات این محصول بهداشتی به دیگر کشورها آماده می‌کند.

به گزارش برنا؛ براساس برآوردهای انجام شده در استان کرمانشاه روزانه به ۳۰۰ هزار عدد ماسک به منظور توزیع در مراکز درمانی و داروخانه ها موردنیاز است.

 اسفندماه سال گذشته پس از شیوع بیماری کرونا در کشور واحدهای صنعتی فعال در استان با تغییر خط تولید خود اقدام به تولید روزانه کمتر از ۹۰ هزار ماسک کردند که ماسک تولیدی آنها تنها در مراکز درمانی توزیع می شد.

در آن ایام استان کرمانشاه برای تامین نیاز بازار با کمبود توان تولید روبرو بود از این رو بخشی از نیازهای مردم از طریق واردات و یا واحدهای تولیدی دیگر استان ها تامین شد.

اما رفته رفته با وارد چرخه شدن واحدهای تولیدی جدید ظرفیت تولید ماسک در استان افزایش پیدا کرد به نحوی که اکنون روزانه ۶۰۰ هزار عدد انواع ماسک در کرمانشاه تولید می شود.

کرمانشاه در تولید ماسک خودکفا شده است

آن طور که استاندار کرمانشاه اعلام کرد، این استان اکنون از نظر تولید ماسک کاملا خودکفا شده و توانایی همکاری با دیگر استان ها در زمینه تامین این کالای بهداشتی را دارد.

هوشنگ بازوند، در روزهای اخیر در بازدید از یک واحد صنفی تولید ماسک در استان، اظهارداشت: باتوجه به افزایش توان واحدهای تولیدی، ماسک موردنیاز مردم با قیمت مناسب در بازار توزیع می شود.

او افزود: امکانات و شرایط برای رعایت پروتکل‌ها فراهم شده است و انتظار می‌رود مردم از ماسک استفاده کنند، زیرا در غیر این صورت جان آن‌ها و عزیزانشان کاملا در خطر است.

امکان افزایش توان تولید

براساس اعلام رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه، واحدهای تولیدی استان امکان افزایش توان تولید خود از روزانه ۶۰۰ هزار به یک میلیون عدد ماسک را دارند.

محسن دارابی افزود: در ماه های ابتدایی شیوع کرونا، دانشگاه علوم پزشکی باتوجه به نیازی که مدافعان سلامت داشتند ماسک های موردنیاز آنها را از استان های دیگر تامین می کرد اما در ماه های اخیر این نیازمندی در داخل خود استان تامین می شود.

او با اشاره به قیمت مصوب ماسک های سه لایه که هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است، گفت: واحدهای تولیدی ما این آمادگی را دارند که ماسک ها را در نقاط پرتردد و شلوغ که میزان مصرف بیشتری دارند با مبلغی کمتر از نرخ مصوب و به قیمت هزار و ۵۰ تومان عرضه کنند.  

رایزنی برای صادرات

آن طور که آمارها نشان می دهد در کنار افزایش نیاز بازار به ماسک، واحدهای تولید این کالای بهداشتی در کشور نیز روبه افزایش است، از این رو در صورت اتکا به بازارهای محلی، تولید کنندگان برای فروش و سودهی با مشکل روبه رو خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در این رابطه ، گفت: اکنون بخشی از ماسک های تولیدی در کرمانشاه در استان های همجوار توزیع می شود.

هدایت حاتمی با بیان اینکه باید به دنبال بازاریابی برای تولیدکنندگان باشیم، گفت: ما صادرات را یکی از نیازهای اصلی تولیدکنندگان می دانیم از این رو به عنوان نخستین استان به دنبال صادرات ماسک هستیم و درخواست های لازم در این زمینه را نیز ارایه کرده ایم.

او افزود: علاوه بر تولید ماسک، گان و دیگر لوازم حفاظتی موردنیاز مقابله با کرونا نیز در استان تولید می شود که امکان صادرات این محصولات به خارج از کشور وجود دارد.

تاکید بر تولید مواد اولیه ماسک

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: فناوری به کار رفته در تولید ماسک چندان پیشرفته نیست از این رو دیگر کشورها نیز توانایی تولید آن را دارند.

حاتمی افزود: اکنون در حال رایزنی با واحدهای تولیدی استان و شرکای خارجی آنها هستیم تا پارچه‌ها و دیگر مواد اولیه موردنیاز این محصول در استان تولید شود.

به عقیده او، تولید مواد اولیه تولید ماسک بازار خوبی هم در داخل و هم در کشورهای همسایه دارد و علاوه بر خودکفایی کشور می تواند زمینه ارزآوری را فراهم کند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۸ بیمارستان آموزشی و غیرآموزشی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و هفت بیمارستان غیردانشگاهی دارد که اکنون بیماران کرونایی در بیمارستان‌های «گلستان»، «فارابی» و «شهدا» بستری هستند.

اکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد حدود هزار و ۲۰۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز