آخرین رنگ بندی کرونایی در استان بوشهر

۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۳:۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۳۹۶۷۰
آخرین رنگ بندی کرونایی در استان بوشهر
طبق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ بندی کرونایی در استان بوشهر از دوم تا هشتم اسفند نسبت به بیست و پنجم بهمن تا اول اسفند تغییری نکرده است

به گزارش برنا؛ طبق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ بندی کرونایی در استان بوشهر از دوم تا هشتم اسفند نسبت به بیست و پنجم بهمن تا اول اسفند تغییری نکرده است و همچنان پنج شهرستان یعنی نیمی از شهرستان‌های استان زرد هستند و نیم  دیگر آبی.

به این ترتیب، شهرستان‌های بوشهر، جم، دیلم، کنگان و گناوه در هفته پیش رو در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و شهرستان‌های تنگستان، دشتستان، دشتی، عسلویه و دیر آبی هستند.

زرد به معنای خطر متوسط و آبی به معنی کم خطر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر چند روز پیش درباره کاهش رعایت اصول بهداشتی هشدار داده و از مردم خواسته بود که مراقبت‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دوری از حضور در تجمع‌ها را سفت و سخت رعایت کنند.

عبدالمحمد خواجه ئیان تاکید کرد: در صورت کنترل نکردن شرایط کنونی همه گیری جدیدی ایجاد خواهد شد و ما با یک ویروس جدید روبه‌رو می‌شویم که بسیار تهاجمی‌تر است.

او بیان کرد: عمده نگرانی ما درباره ویروس جهش یافته انگلیسی این است که اگر گردش آن سرعت بگیرد، با توجه به تهاجمی‌تر بودن این ویروس، همه گیری ایجاد خواهد شد و بیشتر رده سنی پایین را درگیر می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی بین ۳ تا ۴ هفته دیگر شاهد شرایط پیچیده و دشواری خواهیم بود که امیدوارم با رعایت موارد بهداشتی این اتفاق رخ ندهد.

نظر شما