رییس دبیرخانه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

لزوم دسترسی عادلانه تمامی افراد به خدمات سلامت محور

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۰:۳۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۶۹۴۷۴
لزوم دسترسی عادلانه تمامی افراد به خدمات سلامت محور
رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شعار امسال سازمان بهداشت جهانی را «ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر» اعلام کرد و گفت: باید امکان دسترسی عادلانه و سالم برای ساکنان مناطق برخوردار و غیربرخوردار فراهم شود و مسوولان سلامت به این موضوع توجه جدی کنند.

به گزارش برنا؛ حسین بیگلری، رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت) گفت: به طور کلی هدف سازمان جهانی بهداشت این است افراد همگی دسترسی عادلانه‌تر و سالم‌تری به خدمات سلامت محور داشته باشند به طور مثال در موضوع کرونا دسترسی به واکسن برای همه کشورهای دنیا به صورت یکسان فراهم شود.

او گفت: اگرچه کرونا محور اصلی همه مسایل مربوط به سلامت شده اما دیدگاه ما باید از این موضوع فراتر رود و سایر خدمات سلامت محور هم برای همه انسان‌ها به صورت عادلانه و سالم امکان پذیر باشد.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حوزه سلامت و امنیت غذایی به طور مثال دسترسی به نان سالم و باکیفیت یک مطالبه مردمی و از مصادیق عینی شعار هفته سلامت است، در واقع همه آحاد جامعه باید در نقاط برخوردار و کمتر برخوردار به طور یکسانی از نان سالم و با کیفیت برخوردار شوند.

او اضافه کرد: همچنین دسترسی به آب آشامیدنی سالم از دیگر مصادیق شعار هفته سلامت است به گونه ای که همه آحاد جامعه باید به آن دسترسی یکسانی داشته باشند.

بیگلری گفت: دسترسی همه افراد به محصولات کشاورزی سالم از دیگر مصادیق شعار هفته سلامت است و سازمان جهاد کشاورزی در این راستا نظارت می‌کند تا میزان مجاز سموم و آلاینده ها رعایت شود و از حد مجاز فراتر نرود.

او اظهار کرد: تامین سلامت محصولات کشاورزی برنامه ای ملی است، براساس این برنامه نباید آلاینده‌ها، فلزات سنگین و سموم در محصولات کشاورزی از میزان مجاز فراتر رود.

نظر شما