تزریق واکسن مقابله با کرونا به بیش از ۸ هزار نفر در استان بوشهر

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۱:۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۶۹۵۷۰
تزریق واکسن مقابله با کرونا به بیش از ۸ هزار نفر در استان بوشهر
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون هشت هزار و ۸۰۰ نفر در استان واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش برنا؛ عبدالمحمد خواجه ئیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:  همچنین تاکنون در هفت مرحله واکسن مورد نیاز از نوع اسپوتنیک وی روسیه، کوواکسین بهارات هند، سینوفارم چین و آسترازنکا برای ایمن سازی ۱۳ هزار نفر درمقابل ویروس کرونا وارد استان بوشهر شده‌است.

او ادامه داد: امیدواریم این هفته مرحله نخست واکسیناسیون در استان بوشهر به پایان برسد و با تامین واکسن مورد نیاز، مرحله دوم واکسیناسیون که شامل سالمندان و افراد دارای بیماری‌های خاص است نیز در استان آغاز شود.

خواجه‌ئیان گفت: در مرحله اول نیز بخشی از بیماران خاص از جمله مبتلایان به تالاسمی ماژور و دیالیزی‌ها واکسن کرونا دریافت کردند.

او در باره برگشت سهمیه واکسن برخی از شهرستان‌های استان بوشهر بیان کرد: سهمیه واکسن هیچ شهرستانی از استان بوشهر برگشت نخورده‌است و براساس سند ملی واکسیناسیون کار واکسینه کردن جامعه هدف که شامل کادر بهداشت و درمان، سالمندان ساکن در خانه سالمندان و جانبازان ۷۰ درصد به بالا در دست اجرا است.

خواجه ئیان اضافه کرد: مردم باید بدانند ایمنی بلافاصله بعد از تزریق واکسن برای فرد ایجاد نمی‌شود به همین دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمع‌ها و رعایت فاصله اجتماعی از جمله مواردی است که بعد از تزریق واکسن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

او تاکید کرد: زمانی جلو زنجیره انتقال ویروس گرفته می‌شود که ۷۰ درصد ایمن سازی صورت بگیرد که این امر با توجه به شرایط موجود در کل دنیا و شیوه واکسیناسیون تاکنون محقق نشده و همچنان توجه به راهبرد رعایت پروتکل‌های اجتماعی همچنان ضروری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز