چگونه آسم را از کرونا تشخیص دهیم؟

۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۲۳:۱۴:۲۶
کد خبر: ۹۸۸۱۷۲
چگونه آسم را از کرونا تشخیص دهیم؟
مصطفی معین به تشریح تفاوت بیماری کرونا با آسم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مصطفی معین، رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی، با اشاره به علایم تنفسی در بیماری کرونا گفت: سرفه‌های خشک همراه با تب و خستگی، گلو درد و بدن درد از علائم تنفسی کروناست و اگر بیماری شدت پیدا کند با تنگی نفس همراه می‌شود.

وزیر فرهنگ و آموزش عالی در دولت اصلاحات افزود: در شرح حال بیمار کرونایی، ممکن است سابقه رفتن به منطقه یا شهری که کانون اپیدمی کرونا باشد و یا تماس با بیمار مبتلا یا با فردی که علائم سرماخوردگی را داشته است، بتوان پیدا کرد. 

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی با اشاره علائم بالینی در آلرژی‌های تنفسی در ریه که به صورت آسم خود را نشان می‌دهد، بیان کرد: سرفه های خشک، خس خس تنفسی، بدون تب و یا درد اندام از علائم آسم است. همچنین به طور معمول سابقه آسم، آلرژی بینی و آلرژی پوستی در بیمار و خانواده بیمار وجود دارد و ممکن است در فصل بهار و پاییز و یا تماس با گرد و غبار، بو های تند و حیوانات اهلی خونگرم(سگ، گربه...)تشدید شود. 

معین ادامه داد: علائم تنفسی آسم به طور معمول به اسپری‌های بازکننده نایژه‌ای همچون سالبوتامول سریع پاسخ داده و رفع می‌شود، در صورتی که علائم بیمار کرونا با این‌گونه درمان‌ها بر طرف نمی‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به تفاوت‌ها در آزمون‌های آزمایشگاهی بین کرونا و آسم اشاره کرد و گفت: در آلرژی‌ها و آسم تعداد ائوزینوفیل‌های خون (بخشی از گلبول‌های خون) و نیز پادتن IGE در سرم افزایش پیدا می‌کند اما در کرونا تعداد لنفوسیت‌ها و همچنین شاخص التهابی CRP کم می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت اصلاحات تصریح کرد: در هر صورت اگر علائم تشدید یافته آسم و آلرژی به داروهای مربوطه پاسخ نداد و تب، تنگی نفس و سرفه‌های شدید نیز ادامه داشت باید تشخیص کرونا را مد نظر قرار داد. 

معین برای تشخیص دقیق کرونا انجام آزمون PCR، پرتونگاریCT ریه و آزمون‌های سرولوژیک برای اندازه‌گیری پادتن‌های اختصاصی کرونا موثر دانست.

او در پایان اظهار کرد: باید توجه داشت افرادی که بیماری‌های زمینه ای مزمن همچون آسم، دیابت، مشکلات قلبی یا کلیوی دارند در قرنطینه قرار گیرند، چون در صورت ابتلا به COVID-19 احتمال خطر بیشتری متوجه آنها خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز