معاون توسعه مدیرت و منابع استانداری سمنان :

اجرای طرح هر کارمند یک حامی معنوی می تواند ابعاد مختلف زندگی ایتام و محسنین را شامل شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۰:۳۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۳۰۴۰
اجرای طرح هر کارمند یک حامی معنوی می تواند ابعاد مختلف زندگی ایتام و محسنین را شامل شود
فاطمه منصوری گفت : اجرای طرح هر کارمند یک حامی معنوی می تواند علاوه بر تامین نیازهای معیشتی ایتام و محسنین ، ابعاد مختلف زندگی این عزیزان را نیز شامل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ فاطمه منصوری ، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان ، روز چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه درجلسه تشکیل دبیرخانه طرح اکرام ایتام با ذکر این نکته که حمایت از ایتام و محسنین امر جدیدی در مباحث حمایتی کشور محسوب نمی شود و خوشبختانه استان سمنان نیز بعنوان یکی از استانهای سرآمد در این مقوله می باشد ، گفت: انتخاب شعار محوری" هر کارمند یک حامی معنوی" با ارائه برنامه های اجرایی از سوی دستگاههای اجرایی می تواند بعنوان یک فرهنگ ارزشمند و متعالی در سطح جامعه مطرح گردیده و بخشی از دغدغه ی خاطر این عزیزان و خانواده های آنان را برطرف نماید
منصوری تصریح کرد :اجرای این طرح علاوه بر تامین نیازهای معیشتی ایتام و محسنین بعنوان یک پشتوانه و حمایت معنوی از این عزیزان محسوب گردیده و می تواند ابعاد مختلفی از زندگی این عزیزان همچون هدایت و حمایت تحصیلی ، ورزشی و ... را نیز شامل شود .
منصوری ساماندهی موسسات خیریه و خانواده های نیازمند و نیز کمکهای مردمی را از جمله ضروریات اجرای این طرح عنوان کرد و گفت : دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان به موازات اجرای این طرح ، نسبت به تشکیل بانک اطلاعاتی مراکز خیریه ونیز خیرین استان اقدام نموده و این مقوله را سامانبخشی نماید .
وی همچنین توجیه معاونین پشتیبانی دستگاههای اجرایی را در اجرای این طرح بسیار موثر دانست و عنوان کرد : تعاملات دوسویه میان حامیان از یک سو و ایتام و محسنین از سوی دیگر می تواند نقش بسزایی درموفقیت این طرح و تحقق اهداف آن ایفا نماید .
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان انتخاب استانداری سمنان بعنوان دبیرخانه مرکزی اجرای این طرح را بدلیل نقش جریان ساز استانداری در تصمیم سازی های اداری و اجرایی استان عنوان کرد و گفت : تعیین سازوکارهای اجرای صحیح طرح و همچنین نوع انجام مکاتبات با کارکنان دولت از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است تا این طرح با ادبیاتی جدید و ابلاغی متفاوت به انجام رسد .
منصوری با اشاره به پیشنهاد طرح شتابا از سوی استاندار سمنان و انجام مراحل نهایی تصویب آن از سوی دولت گفت : ارائه راهکارهای جدید حمایت از ایتام همچون طرح شتابا و نیز تدوین دستورالعمل ها و شیوه نامه های اجرای این طرح از جمله مواردی است که باید مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران اجرای این طرح ارزشمند قرار گرفته و لازم است تا اینگونه طرح های حمایتی در خصوص تمامی ایتام و محسنین در تمامی دستگاههای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی نیز به انجام رسد .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز