شورای امنیت خواستار اتمام فوری درگیری‌ها بر سر قره‌باغ شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۹:۰۳:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۶۳۶۱
شورای امنیت خواستار اتمام فوری درگیری‌ها بر سر قره‌باغ شد
شورای امنیت خواستار اتمام فوری درگیری‌ها در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ شد و گفت لازم است همه طرف‌ها به گفت‌وگو بازگردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد چهارشنله خواستار اتمام فوری درگیری‌ها بر سر قره‌باغ شد و از همه طرف‌ها خواست به گفت‌وگو برگردند.

شورای امنیت درباره درگیری‌ها ابراز نگرانی کرد و توسل به زور را محکوم کرد. این شورا گفت همه طرف‌ها باید به گفت‌وگو برگردند.

اعضای شورای امنیت ساعاتی قبل‌تر پشت درهای بسته برای بررسی درگیری میان ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه‌ مورد مناقشه قره‌باغ دیدار کردند.

نماینده نیجر در سازمان ملل در بیانیه‌ای درباره نتایج این نشست گفت: «اعضای شورای امنیت نگرانی‌های خود را درباره اقدامات نظامی گسترده در طول خطوط تماس در منطقه قره‌باغ کوهستانی ابراز کردند.»

وی اضافه کرد: «اعضای شورای امنیت، از درخواست دبیر کل سازمان ملل مبنی بر اتمام فوری درگیری‌ها، کاهش تنش‌ها و بازگشت به مذاکرات حمایت کردند.»

نماینده نیجر علاوه بر این اضافه کرد که اعضای شورای امنیت مایلند تمامی آنچه در توان دارند را برای بهبود اوضاع به کار بگیرند.

منطقه «قره‌باغ کوهستانی» (ناگورنو قره‌باغ) بامداد یکشنبه هفته جاری به صحنه درگیری و زد و خورد نیروهای ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان تبدیل شده است.

اولین درگیری‌ها از بامداد یکشنبه آغاز شد و وزارت دفاع آذربایجان صبح آن روز اعلام کرد مواضع و شهرک‌های مرزی این کشور هدف حملات خمپاره‌ای نیروهای مسلح ارمنستان قرار گرفته است.

پس از آن، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز از حمله نیروهای آذربایجانی به شهرک‌های مسکونی ارمنستان در منطقه ناگورنو-قره‌باغ خبر داد و وزارت دفاع ارمنستان هم اعلام کرد که نیروهای این کشور دو بالگرد و سه پهپاد آذربایجانی را در واکنش به حملات باکو به مناطق مسکونی ساقط کرده‌اند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز