تبرئه قانونگذار سابق کویت از اتهام اهانت به امارات

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۷:۴۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۶۸۵۹۳
تبرئه قانونگذار سابق کویت از اتهام اهانت به امارات
دادگاه جنایی کویت در نخستین حکم خود در دوره امیر جدید کویت، عبدالله النفیسی نماینده سابق پارلمان این کشور را از اتهام اهانت به امارات تبرئه کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دادگاه جنایی کویت امروز یکشنبه "عبدالله النفیسی" نماینده سابق پارلمان و استاد دانشگاه این کشور را از اتهام اهانت به امارات تبرئه کرد.

روزنامه کویتی "القبس" با اعلام این خبر نوشت که این نخستین حکم قضایی صادره در دوره "نواف الأحمد الجابر الصباح" امیر جدید کویت است.

پیشتر وزارت خارجه کویت شکوائیه‌ای علیه النفیسی ارائه کرده و خواستار اجرای اشد مجازات برای او به اتهام آسیب زدن به روابط کویت با کشور برادر امارات شده بود.

وزارت خارجه کویت برای این منظور ماده ۴ قانون ۱۹۷۰/۳۰ در خصوص جرایم مربوط به امنیت خارجی کشور را مورد تأکید قرار داده بود که در آن آمده است: "هر گونه اقدام خصمانه علیه کشور دوست یا انجام اقداماتی که کشور را در معرض خطر جنگ و یا اقدامات خصمانه قرار دهد و روابط دیپلماتیک بین کویت و کشورهای دوست را با تهدید مواجه سازد، مستوجب مجازات حبس تا سه سال است".

النفیسی پیشتر گفته بود که به دلیل شکایت وزارت خارجه کویت، برای او قرار بازداشت و ممنوع‌الخروجی صادر شده است.

وی ضمن تکذیب هر گونه اهانت به امارات گفته بود که تنها از ایفای نقش "محمد دحلان" عضو جدا شده جنبش فتح فلسطین و تأثیرگذاری آن بر تصمیمات ابوظبی انتقاد کرده بود.

 

نظر شما