دادگاه تجدیدنظر انگلیس به نفع دولت ونزوئلا رأی داد

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۸:۳۵:۵۷
کد خبر: ۱۰۶۹۱۴۹
دادگاه تجدیدنظر انگلیس به نفع دولت ونزوئلا رأی داد
دادگاه تجدید نظر انگلیس، با لغو حکم یک دادگاه قبلی در پرونده استرداد ۱ میلیارد دلار ذخیره طلای ونزوئلا حکمی جدید به نفع دولت قانونی این کشور صادر کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دادگاه تجدیدنظر انگلیس در پرونده دادخواست بانک مرکزی ونزوئلا برای استرداد نزدیک به ۱ میلیارد دلار طلای این کشور به نفع دولت «نیکلاس مادورو» رأی داد.

این دادگاه، حکم قبلی دادگاهی که خواستار استرداد این طلا به «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا و رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور را باطل کرد.

دیوان عالی بریتانیا چند ماه قبل‌تر با این استدلال که لندن «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد، خواستار استرداد این طلا به او شد.

دادگاه تجدیدنظر انگلیس، خواستار بررسی مجدد حکم دیوان عالی شد. قضات این دادگاه گفته‌اند بیانیه‌های دولت انگلیس در خصوص خوان گوایدو ممکن است منعکس‌کننده واقعیت میدانی این کشور نبوده باشد.

«استفان مالس»، رئیس هیئت قضات این دادگاه گفته به رسمیت شناختن گوایدو توسط دولت انگلیس، اقدامی «مبهم» بوده است.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور از جمله انگلیس سوم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز