روسیه:

ثبات جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای ما اهمیت زیادی دارد

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۹:۳۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۷۱۸۳۵
ثبات جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای ما اهمیت زیادی دارد
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت که مسکو ضمن اولویت دادن به منافع ملی خود، علاقه زیادی به ایجاد یک وضعیت با ثبات در جمهوری آذربایجان و ارمنستان دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «ماریا زاخارووا» عصر یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی به نقش ولادیمیر پوتین در سازماندهی مذاکرات طرفین درگیری در قره باغ اشاره کرد و گفت: ضمن اولویت دادن به  منافع ملی خود و دفاع از آن، ثبات جمهوری آذربایجان و ارمنستان مهم و و روابط با آنها برای ما از اهمیت اساسی برخوردار است.

زاخارووا تأکید کرد که روسیه به خود اجازه نمی دهد با احساسات مردم کشورهای دیگر را بازی کند و  هرگز «درگیر سخنان پوچ  نمی شود».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت :ما باید یک نکته بسیار مهم را به خاطر بسپاریم که رئیس جمهوری کشورمان شخصاً چه کاری انجام داد تا سفر وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان به پایتخت ما امکان پذیر شود.

وی ابراز عقیده کرد که در جریان مذاکرات، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، وظیفه خود را نه نزدیک کردن طرفین به یکدیگر، بلکه تهیه سندی برای شروع مسیر حل و فصل منازعات تعیین کرد که این تنها از عهده یک دیپلمات با تحربه بر می آید.

زاخارووا تصریح کرد: من مذاکرات زیادی دیدم. مذاکرات شما برنامه هسته ای ایران و حل و فصل بحران سوریه را به یاد آورید، ماراتن هایی که ساعت ها طول کشید و به روزهای بعد موکل شدند اما در مورد مذاکرات قره باغ در مسکو ،  این اتفاق نیفتاد».

در نتیجه رایزنی هایی که برای حل بحران قره باغ به ابتکار طرف روسی در مسکو انجام شد، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر آتش بس از ساعت ۱۲ روز ۱۰ اکتبر( ۱۹ مهر)  برای اجرای آتش بس؛ تبادل اسرا و اجساد کشته شدگان توافق کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز