برای بررسی اوضاع قره‌باغ؛

وزیر خارجه ارمنستان در مسکو با سران گروه مینسک دیدار می‌کند

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۰:۴۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۲۰۰۰
وزیر خارجه ارمنستان در مسکو با سران گروه مینسک دیدار می‌کند
وزیر امور خارجه ارمنستان که در مسکو بسر می برد، امروز دوشنبه با نمایندگان کشورهای رئیس گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا شامل روسیه، فرانسه و آمریکا برای بررسی مناقشه قره‌باغ دیدار می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، براساس بیانیه روز دوشنبه وزارت امور خارجه روسیه، زهراب مناتسکانیان با نمایندگان کشورهای روسیه، فرانسه و آمریکا در مسکو دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه ارمنستان که از  یکشنبه در مسکو بسر می برد و تا سه شنبه در پایتخت روسیه برای رایزنی های بیشتر حضور خواهد داشت، برنامه دیدار جداگانه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گنجانده شده است.

وضعیت منطقه قره باغ از ششم مهر (۲۷ سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به آغاز جنگ متهم کرده‌اند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل «حق تعیین سرنوشت» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.

مناتسکانیان در مذاکره با لاوروف، در خصوص طیف وسیعی از موضوعات همکاری های دوجانبه و همکاری دو کشور در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان پیمان امنیت جمعی و جامعه همسود گفت و گو می کند و دو طرف مواضع خود در سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا، شورای اروپا، سازمان همکاری کشورهای حوزه دریای سیاسی و سایر سازمان های بین المللی هماهنگ می کنند.

وزیران خارجه روسیه و ارمنستان درباره موضوعات بین المللی و منطقه ای تبادل نظر و گفت وگو خواهند کرد و روند اجرای برنامه رایزنی های وزارت خارجه روسیه و ارمنستان در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱میلادی را بررسی می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز