چین شماری از جاسوسان تایوانی را دستگیر کرد

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۹:۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۲۳۷۰
چین شماری از جاسوسان تایوانی را دستگیر کرد
روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» از دستگیری شماری از جاسوسان تایوانی توسط ماموران چین در چارچوب برنامه ویژه ای به نام «تندر ۰۲۰ » خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در گزارش روز دوشنبه نشریه "ساوت چاینا مورنینگ پست" متعلق به شرکت علی بابا چین آمده که ماموران این کشور موفق به شکست توطئه های جاسوسی تایوان شده اند و تعدادی را که بعضا از اعتراضات هنگ کنگ نیز حمایت می کرده اند، شناسایی و دستگیر کردند.

تلویزیون مرکزی چین نیز گزارش کرده که فردی به نام «لی منگ چو» که سال گذشته در شهر «شنژن» در جنوب چین بازداشت شد، یک عنصر جدایی طلب از تایوان بوده که مرتکب اقدامات ضد امنیتی شده است.

در همین حال پکن تاکید کرد که دولت خانم «تسای اینگ ون» رهبر تایوان به تشویق «فعالیت های استقلال طلبانه» و «تخریب صلح و ثبات» متهم است.

رسانه های دولتی دیگر چین امروز گزارش کردند که شبکه ای از صدها مورد جاسوسی در هم شکسته و بسیاری از جاسوسان تایوانی در ماموریت ویژه تندر ۲۰۲۰ دستگیر شده اند.

از زمانی که در سال ۲۰۱۶ میلادی خانم تسای در تایوان به قدرت رسید، روابط دو سوی تنگه تایوان بشدت تیره شده است و چین او و حزب دمکراتیک حاکم ترقیخواه تایوان را استقلال طلب می داند.

بررسی های منتشر شده در ساوت چاینا پست حاکی است که لی منگ چو، یک تایوانی جاسوس است که در امور هنگ کنگ نیز مداخله می کرده و سال قبل وقتی از مرز هنگ کنگ وارد شهر شنژن چین شد، بازداشت شده بود.

در گزارش پلیس چین آمده که این فرد دست به اقداماتی زده که امنیت کشور را به خطر انداخته است. از او به هنگام دستگیری تعدادی عکس و فیلم از تمرینات نظامی چین و پوسترهای ضدچینی و طرفداری از اعتراضات هنگ کنگ و شورش ها در این منطقه چین، بدست آمده است.
این روزنامه چینی نوشته است: مهم نیست که چه تعداد تجزیه طلب تایوانی از آشوبگران هنگ کنگ حمایت و از چه ابزارها و روش های غیرقانونی برای دستیابی به اطلاعات در مورد سرزمین اصلی (چین) استفاده می کنند، بلکه مهم این است که آنها موفق به تحقق اهدافشان نخواهند شد. هر اقدامی بر ضد چین شکست خواهد خورد و اقدامات آنها نتیجه معکوس خواهد داشت.

 

نظر شما