انتقاد مسکو از غرب برای زیرسوال بردن واکسن کرونای روسی

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۰:۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۰۷۲۵۲۸
انتقاد مسکو از غرب برای زیرسوال بردن واکسن کرونای روسی
رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (تشکیلات سرمایه گذاری کننده در ساخت واکسن کرونا) از کشورهای غربی برای اتهامات بی‌اساس به واکسن کرونای روسی «اسپوتنیک ۵» انتقاد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کریل دمیتریل روز سه شنبه گفت: کشورهای غربی دائما اتهامات بی اساس به واکسن اسپوتنیک ۵ وارد می کنند و ادعاهای آنها در این مورد متناقض یکدیکر است.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت: جای تعجب است که غرب بجای مبارزه با ویروس کووید-۱۹ در واقع با واکسن روسی کرونا مبارزه می کند و اتهامات جدید به آن وارد می کند.

 دمیتریف گفت: کشورهای غربی در ابتدا ادعا کردند که در روسیه میلیاردرهای روس واکسیناسیون شده اند و همینک می گویند که مردم را وادار به زدن واکسن کرونا می کنند. غرب باید روایت نهایی خود در این مورد را تعیین کرده و بگوید.

وی در مورد این ادعای ویلیام اوانینا رئیس مرکز ضداطلاعات و امنیت ملی آمریکا، که گفته بود روسیه، چین و ایران تلاش می کنند تا مانع دسترسی آمریکا به واکسن کرونا شوند، اظهار داشت: من بسیار عجیب می دانم که همواره تلاش می شود روسیه بطور منفی معرفی شود.

دمیتریف گفت: ما در واقع می گوییم واکسن کرونای روسی واکسن واقع است و پیشنهاد می کنیم در مورد آن و واکسن های دیگر با یکدیگر همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه در روسیه ۱۲ هزار نفر در روسیه با واکسن اسپوتنیک ۵ واکسیناسیون شده اند، اظهار داشت: ما آزمایش بالینی این واکسن در بلاروس و ونزوئلا را شروع کردیم و انتظار داریم آزمایش بالینی آن در هفته جاری در هند آغاز شود.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه خاطرنشان کرد که بیش از ۵۰ کشور برای تهیه واکسن اسپوتنیک ۵ ابراز علاقه مندی کرده اند.

دمیتریف گفت: درخواست های بسیار زیادی در مورد استفاده از واکسن اسپوتنیک ۵ از کشورهای پیشرو دریافت کرده ایم و برای بسیاری از کشورها آزمایش بالینی این واکسن ازجمله بر اتباع این کشورها بسیار مهم است.

 دمیتریف پیشتر پیش بینی کرده بود که در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱میلادی بیش از یک میلیارد نفر با واکسن روسی اسپوتنیک ۵ واکسینه شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز