کارت زرد توئیتر به ترامپ در دقیقه ۹۰

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۰:۳۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۲۰۹۶
کارت زرد توئیتر به ترامپ در دقیقه ۹۰
شبکه اجتماعی توئیتر که شاید اصلی‌ترین جولانگاه تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ حتی در واپسین ساعات و دقایق تبلیغات بود و هست، ساعاتی پیش مجبور شد نسبت به گمراه کننده بودن یکی دیگر از توئیت‌های نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۰ هشدار بدهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ترامپ ساعاتی پیش در یکی از توییت‌هایش از رأی دیوان عالی آمریکا در مورد شمارش آراء ایالت پنسیلوانیا انتقاد کرده و آن تصمیمی خطرناک که منجر به خشونت‌های خیابانی می‌شود، خوانده بود. توییتر در مورد این توییت هشدار داد که محتوای این نوشته محل مناقشه بوده و ممکن است گمراه‌کننده باشد. لازم به ذکر است که کاربران اینترنت کماکان می‌توانند با کلیک بر این اخطار توییتر، توییت بحث‌برانگیز ترامپ را مشاهده کنند.

شبکه اجتماعی توئیتر در بالای این پیام ترامپ، نوشته است: بعضی یا تمام مطالب به اشتراک گذاشته در این پیام ممکن است موجب گمراه کردن مردم در خصوص انتخابات و امور مدنی باشد.

نامزدهای انتخابات آمریکا در کنار ترغیب رأی‌دهندگان مردد گوشه چشمی نیز به حوادث بین‌المللی داشته و تیراندازی‌های دیشب وین را محکوم کردند.رئیس‌جمهوری آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در توییتر کلیپ‌هایی در تائید احتمال پیروزی خود در ایالت سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا منتشر کرد. در یکی از این فیلم‌ها مصاحبه شبکه خبری فاکس نیوز با مدیر موسسه افکارسنجی ترافالگار دیده می‌شود. این موسسه که به درستی پیروزی ترامپ را در انتخابات ۲۰۱۶ پیش‌بینی کرده بود در این دوره نیز وی را پیروز انتخابات آتی می‌داند.

بخش‌هایی از سخنرانی‌های دیشب ترامپ در جمع هواداران خود در شهر کِندوشای ایالت ویسکانسین نیز در صفحه توییتر او منتشر شده است. وی در این کلیپ‌ها هشدار می‌دهد که انتخاب بایدن و هریس به فروپاشی اقتصاد آمریکا و افزایش مالیات‌ها می‌انجامد. وی از مردم آمریکا خواست تا برای احترام به ارزش‌هایشان به او رأی دهند.

ترامپ در توییت‌های دیگری با درج تصاویری از گردهمایی دیشب نوشت: رأی به من و حزب جمهوری‌خواه رأی به رؤیای آمریکایی است. در ۴ سال آینده آمریکا را تبدیل به ابرقدرت تولید دنیا کرده و اتکای خود به چین را یک بار و برای همیشه پایان می‌دهیم.

وی در انتقاد از برنامه‌های بایدن در حوزه استخراج نفت نوشت: تا من رئیس‌جمهورم تولیدکننده اول نفت و گاز طبیعی در جهان باقی می‌مانیم و در حوزه انرژی خودکفا خواهیم ماند.

ترامپ در توییت دیگری از مردم آمریکا خواست تا فردا رأی بدهند و هشدار داد که رأی به بایدن «خواب‌آلود» سپردن دولت آمریکا به هواداران جهانی‌سازی، کمونیست‌ها، سوسیالیست‌ها و لیبرال‌های دوروی ثروتمند خواهد بود.

او در آخرین توییت خود با مردم وین نیز ابراز همدردی کرد و نوشت: این حملات شیطانی علیه مردم بی‌گناه باید متوقف شود. وی افزود: آمریکا در کنار اتریش، فرانسه و تمامی اروپا در نبرد علیه تروریست‌ها از جمله تروریست‌های اسلام‌گرای افراطی می‌ماند.

بایدن نیز در توییتی حوادث وین را «حمله تروریستی دهشتناک» خواند و نوشت: باید در برابر نفرت و خشونت متحد باشیم.

نامزد دموکرات‌ها در توییت‌های دیگری به انتخابات پرداخت و نوشت: دونالد ترامپ همیشه برای دوستان ثروتمند خود می‌جنگد. من همیشه برای شما می‌جنگم. افتخار را به کاخ سفید بازگردانیم.

وی در توییت دیگری از جوانان خواست تا برای ایجاد تغییر در رأی‌گیری امروز شرکت کنند.

بایدن با انتشار کلیپی از یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود نوشت: پیامی واضح برای دونالد ترامپ بفرستیم: چمدان‌هایت را جمع کن و به خانه‌ات برو!

بر اساس داده‌های مندرج در تارنمای ریل کلیر پالیتیکس، ساعاتی مانده به آغاز رأی‌گیری انتخابات آمریکا، میانگین نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی حامی از پیشتازی ۶.۷ درصدی بایدن دارد. معاون وقت باراک اوباما در میانگین نظرسنجی‌های ایالات کلیدی نیز ۲.۸ درصد از ترامپ پیش است.

نظر شما