پس از حمله تروریستی مرگبار در وین؛

آلمان کنترل‌ مرزهایش را با اتریش تشدید کرد

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۱:۵۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۲۱۲۹
آلمان کنترل‌ مرزهایش را با اتریش تشدید کرد
درپی حمله تروریستی مرگبار شامگاه گذشته(دوشنبه) در شهر وین اتریش و متواری شدن عاملان آن، آلمان روز سه‌شنبه از تشدید کنترل مرزهایش با این همسایه جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وقوع حملات تروریستی در پایتخت اتریش، مقامات آلمان را نیز نگران کرده است. تارنمای «تاگس شاو» متعلق به شبکه اول تلویزیون آلمان امروز (سه شنبه) در این رابطه نوشت: پلیس آلمان با هوشیاری بیشتری مرز آلمان و اتریش را کنترل می کند. سخنگوی پلیس آلمان در پوتسدام گفت: «نیروهای ما در مرزها با حساسیت بیشتری عمل می کنند. اکنون «تمرکز تاکتیکی» ما روی مرزها است.»

در واکنش به حملاتی که شب گذشته در ۶ منطقه وین رخ داد و به کشته شدن دست کم ۳ نفر انجامید، «کریستیان لمبرشت» وزیر دادگستری آلمان این حمله را شوکه کننده خواند و به اتریش اطمینان داد برلین از هیچگونه پشتیبانی از این کشور دریغ نمی کند. وی گفت: تروریسم تهدیدی شدید و بسیار جدی در اروپا است. ما باید با تمام قدرت در برابر نفرت و خشونت بایستیم و از شیوه زندگی و انسجام جامعه اروپایی خود با هم دفاع کنیم.»

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز از این حمله تروریستی ابراز تاسف کرد و در توییتی اعلام کرد که در این لحظات وحشتناک با شهروندان وین و نیروهای امنیتی که با خطر مقابله می کنند، همدردی می کند.

پلیس اتریش اعلام کرده که همچنان به دنبال مظنونان حملات تروریستی در وین است. در همین حال «کارل نهامر» وزیر کشور اتریش به رسانه های این کشور گفت: ما کماکان در جستجوی تروریست ها هستیم.

وی از شهروندان خواست تا از حضور مکان های عمومی خودداری کنند. به گفته نهامر مهاجمی که با شلیک پلیس در یکی از مناطق حمله در وین کشته شده، از حامیان شبه نظامیان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) است.

طبق گزارش های منتشر شده در پی تبادل آتش در مرکز شهر وین، یک مهاجم و سه رهگذر کشته شده اند. علاوه بر این مرکز فوریت های پزشکی وین شمار زخمی ها را ۱۵ نفر اعلام کرده که حال برخی از آنها وخیم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز