آغاز رسمی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۴:۴۹:۱۰
کد خبر: ۱۰۸۲۱۹۱
آغاز رسمی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا
پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت رسمی از صبح روز سه شنبه به وقت محلی(حدود ساعت ۱۴ به وقت تهران) آغاز شد و نخستین شعب در ایالت ورمونت فرآیند اخذ رأی را آغاز کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تعدادی گزینشگران ایالت ورمونت ۳ نفر است و شعب اخذ رأی در شهرستان‌های مختلف این ایالت از ساعت ۵ تا ۱۰ صبح باز شده و رأی‌گیری تا ۷ شب ادامه خواهد یافت. دیگر ایالات ساحل شرقی آمریکا نیز از ساعاتی دیگر رأی‌گیری را آغاز می‌کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌طور سنتی از دهکده دیکسویل ناچ در ایالت نیوهمپشایر آغاز می‌شود. در این دوره نیز اهالی این دهکده در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه به وقت محلی پای صندوق رأی حاضر شدند و تمامی آرای به صندوق ریخته شده در این دهکده، به نفع جو بایدن نامزد دموکرات‌ها بود.

در این دهکده کم‌جمعیت که تنها ۱۲ نفر در آن زندگی می‌کنند، ۵ نفر رأی دادند و تمامی آنها بایدن را برای ریاست جمهوری کشورشان برگزیدند. در انتخابات سال ۲۰۱۶ دو نفر به دونالد ترامپ و چهار نفر به هیلاری کلینتون رأی داده بودند.

رقابت تنگاتنگ نامزدهای انتخابات موجب شده تا توییتر ۷ رسانه معتبر را تنها مرجع اعلام پیروز این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کند که آسوشیتدپرس، سی ان ان، فاکس نیوز، ای بی سی، ان بی سی و سی بی اس از آن جمله‌اند.

بر اساس داده‌های مندرج در تارنمای ریل کلیر پالیتیکس، میانگین نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی حاکی از پیشتازی ۶.۷ درصدی بایدن دارد. معاون وقت باراک اوباما در میانگین نظرسنجی‌های ایالات کلیدی نیز ۲.۸ درصد از ترامپ پیش است.

 

نظر شما